شناسهٔ خبر: 67062248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وضعیت ملی‌پوشان بدمینتون ایران در مسابقات آسیا - اکونیوز

اقتصاد ایران: سرمربیان تیم‌های ملی بدمینتون دختران و پسران ایران در مورد آخرین وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار نظر و ابراز امیدواری کردند به عنوان قهرمانی برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ثریا آقایی، سرمربی تیم ملی بدمینتون نوجوانان  درخصوص میزان آمادگی شاگردانش برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیای میانه ۲۰۲۴ به میزبانی شهر شیمکنت قزاقستان در حال برگزاری است. تیم ایران هم با هشت نماینده در این مسابقات حضور دارد که در بخش بانوان ۴ ورزشکار داریم.

وی افزود: زهرا رباطی و آیسان زارعی دو بازیکن زیر ۱۷ سال و بهار غریبی و مبینا سالاری دو بدمینتون باز زیر ۱۵ سال ما در این رقابت‌ها خواهند بود. خوشبختانه شرایط خیلی خوبی داریم. سه مرحله اردو را در تهران داشتیم که تمرینات بدنسازی و توپی خوبی را در این مدت پشت سرگذاشتیم.

سه مرحله تمرین سخت را پشت سرگذاشتیم

سرمربی تیم ملی دختران ایران در این مسابقات ادامه داد: تنها هدف ما تکرار عنوان قهرمانی است. کار سختی است چون در مرحله مقدمانی باید به مصاف کشورهایی چون قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان برویم ولی با همه این شرایط سعی خواهیم کرد بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. در این مسابقات به تنها چیزی که فکر می‌کنیم کسب عنوان قهرمانی است و کاری به رقبا نداریم.

آقایی در پایان با اشاره به میزبانی خوب قزاقستان گفت: بازدید خوبی از محل برگزاری مسابقات داشتم که به نظرم هم سالن خوبی داشت و هم دهکده‌ای که ورزشکاران در آن اسکان دارند همه چیز مناسب بود.

وضعیت ملی‌پوشان بدمینتون ایران در مسابقات آسیا/ تمرکز روی قهرمانی

ورزشکاران در محلی شبیه کمپ هستند

غلامرضا باقری، سرمربی تیم ملی پسران نیز گفت: امیر علی احمد لو، امیر علی محمدپور، امیرعلی حاتمی و امیرحسین بحجتی چهار نماینده ما در بخش پسران هستند. از نظر جسمانی هر چهار ورزشکار ما شرایط خوبی دارند و تمام انگیزه خود را گذاشتند که بتوانند نتیجه مطلوبی را به دست بیاورند.

وی در مورد شهر میزبان این رقابت‌ها نیز اظهار داشت: دوره قبل این مسابقات به میزبانی تاجیکستان بود که در مقایسه با این دوره شرایط کمی متفاوت است. ورزشکاران در یک محلی شبیه به کمپ جمع شدند و تقریباً همه رقبای آسیای میانه ما حضور دارند. مغولستان که سال قبل غایب مسابقات بود امسال حضور دارد و تیم خوبی هم آورده است.

تلاش ما دفاع از عنوان قهرمانی است

باقری تاکید کرد: اولین بخش مسابقات مربوط به رقابتهای تیمی است و امیدوارم بتوانیم از همان ابتدا شروع خوبی داشته باشیم. سال گذشته تیم ملی بدمینتون ایران با کسب ۶ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در رقابت‌های آسیای میانه به عنوان قهرمانی رسید. هدف ما تکرار همین عنوان است هر چند همین امر هم ممکن است کمی به تیم استرس وارد کند اما تلاش ما دفاع از مقام قهرمانی‌مان خواهد بود.

نظر شما