شناسهٔ خبر: 67077899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسابقات بدمینتون آسیای میانه؛

قطعی شدن 11 مدال برای تیم پسران و دختران بدمینتون ایران

صاحب‌خبر -
قطعی شدن 11 مدال برای تیم پسران و دختران بدمینتون ایران
خبرگزاری آریا - مسابقات بدمینتون آسیای میانه امروز پیگیری شد و با توجه به فینالیست شدن نمایندگان ایران کسب 11 مدال برای تیم‌های پسران و دختران بدمینتون کشورمان قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری آریا امروز 19 خردادماه مسابقات بدمینتون آسیای میانه در شهر شیمکنت قزاقستان در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان برای صعود به مرحله نیمه نهایی و فینال به رقابت پرداختند.
نتایج به دست آمده برای ملی پوشان به شرح ذیل می باشد:
در یک نفره زیر 15 سال پسران، امیرحسین بهجتی توانست حریفی از قزاقستان را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. او ساعاتی پیش در این مرحله موفق شد بدمینتون باز قزاقستانی را شکست دهد و به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کند. دیگر ملی پوش این رده سنی تیم ملی پسران امیرعلی حاتمی بدمینتون باز قزاقستانی را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد او در این مرحله توانست بازیکن قدرتمند ازبکستانی را در سه گیم متوالی شکست دهد و به مرحله فینال صعود کند.
بنابراین در یک نفره زیر 15 سال پسران ما فردا شاهد فینال تمام ایرانی در آسیای میانه هستیم.
در یک نفره زیر 17 سال امیرعلی محمدپور ابتدا حریفی از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد او در این مرحله مقابل بازیکن ازبکستانی شکست را پذیرفت و به کسب مدال برنز بسنده کرد.
دیگر ملی پوش این رده سنی در تیم ملی پسران امیرعلی احمدلو است که در بازی صبح مغولستان را از پش رو برداشت و در دیگر بازی خود دقایقی پیش بازیکنی از ازبکستان را شکست داد تا به فینال صعود کند.
احمدلو فردا در دیداری مقابل بدمینتون باز ازبکستانی در فینال قرار می گیرد.
در یک نفره زیر 15 سال دختران بهار غریبی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ازبکستان شکست را پذیرفت تا به صعود به مرحله نیمه نهایی باز بماند.
اما در سوی دیگر مبینا سالاری دیگر ملی پوش دختر زیر 15 سال ابتدا قرقیزستان راشکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد او در دیگر بازی خود برای صعود به فینال بدمینتون باز قزاقستانی را از پیش رو برداشت تا در فینال مقابل حریفی از ازبکستان قرار بگیرد.
در یک نفره زیر 17 سال دختران زهرا رباطی بدمینتون باز ازبکستانی را برد تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند او توانست در این مرحله بازیکنی از قزاقستان را شکست دهد و به فینال این دوره از رقابتها صعود کند.
همچنین آیسان زارعی دیگر ملی پوش بدمینتون ایران در این رده سنی ابتدا بازیکن سخت کوش قزاقستانی را شکست داد و با صعود به مرحله نیمه نهایی بدمینتون باز دیگری از قزاقستان را شکست داد تا علاوه بر برگزاری فینال تمام ایرانی در این رده سنی هر دو ملی پوش کشور میزبان را حذف کرده باشد.
دو نفره زیر 15 سال پسران امیرعلی حاتمی و امیرحسین بهجتی توانستند تیم دونفره میزبان راشکست دهند و به فینال این رقابتها صعود کنند آنها فردا با تیم دو نفره ازبکستان رقابت خواهند کرد.
در دو نفره زیر 17 سال پسران تیم دونفره امیرعلی احمدلو و امیرعلی محمد پور مقابل مغولستان کار سختی نداشتند و با پیروزی برابر آنها توانستند جواز حضو در فینال دو نفره را کسب کنند آنها فردا در این مرحله با تیم دونفره قزاقستان برای کسب مدال طلا بازی خواهند کرد.
در دو نفره زیر 15 سال دختران تیم مبینا سالاری و بهار غریبی مقابل تیم دو نفره پرقدرت ازبکستان توانستند در سه گیم به پیروزی برسند تا فینال این رده سنی را فردا مقابل قزاقستان برگزار کنند.
در دو نفره زیر 17 سال دختران زهرا رباطی و آیسان زارعی تیم دو نفره ازبکستان را از پیش رو برداشتند و فردا برای کسب مدال طلا مقابل تیم دو نفره قزاقستان به میدان خواهند رفت.
بنابراین با توجه به برنز امیرعلی محمد پور و فینال های تمام ایرانی در یک نفره زیر 17 سال دختران و پسران و فینالیست شدن تمام تیم های دو نفره کسب 11 مدال برای کاروان بدمینتون جمهوری اسلامی ایران از رقابتهای آسیا میانه حتمی شده است.

نظر شما