شناسهٔ خبر: 67290070 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

شافعی: ماتزاری به پیشرفت فوتبال ایران کمک خواهد کرد/ بیرانوند همواره دل هواداران پرسپولیس را خون کرده

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم کمک داور ویدیویی وارد لیگ برتر ایران شود تا از بی‌عدالتی‌ها و زد و بندهای برخی افراد راحت شویم.

صاحب‌خبر -

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در جام حذفی، اظهار داشت: به نوبه خودم به تیم فوتبال سپاهان و هوادارانش بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم. از نظر من آن‌ها مستحق این قهرمانی بودند چرا که طی این مدت هزینه‌های زیادی را انجام دادند. 

اگر پرسپولیس آرامش داشت جای سپاهان قهرمان می‌شدیم

وی ادامه داد: تیم فوتبال پرسپولیس در جام حذفی متاسفانه از تمرکز خوبی برخوردار نبود. برخی حواشی از جمله تغییر سرمربی و انتخاب اوسمار کمی آرامش تیم را بر هم زد و باعث شد از جام حذفی کنار برویم. تیم فوتبال سپاهان دست کم ۸ سال از کسب قهرمانی دور بود و به نظرم پس از این همه هزینه مستحق قهرمانی بودند. جدا از این موضوع ژوزه مورایس سرمربی با کیفیت و بادانشی است و پس از ۲ فصل حضور در این تیم کسب این جام حق او بود. 

بیرانوند همواره هواداران پرسپولیس را آزرده خاطر کرده

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با حواشی مربوط به علیرضا بیرانوند، تصریح کرد: بیرانوند در فصول گذشته همواره دل هواداران پرسپولیس را خون کرده و باعث آزرده شدن خاطر آنان شده. ما دروازه‌بانان بزرگی، چون وحید قلیچ را داشتیم که شخصیت باشگاه را حفظ می‌کرد و مانع بروز حواشی و خدشه‌دار شدن احترام خودش می‌شد. بیرانوند می‌توانست خیلی صادقانه به باشگاه برود و بگوید قراردادش تمام شده و بر این اساس از تیم جدا می‌شود. اما او کاملاً غیرحرفه‌ای عمل کرد و متأسفانه وجهه خودش را نزد هواداران مجدداً خراب کرد. امیدوارم مدیریت باشگاه یک دروازه‌بان خارجی بیاورد و در دفاع نیز خرید‌های خوبی داشته باشیم تا در این خطوط نیز به قدرت کافی برسیم. نام پرسپولیس از هر بازیکنی بزرگتر است که امیدوارم مدیرعامل باشگاه این موضوع را در نظر بگیرد.

مربیان ایرانی باید از هوش ماتزاری استفاده کنند

شافعی با بیان اینکه باید از هوش ماتزاری برای پیشرفت فوتبالمان استفاده کنیم، عنوان کرد: خبر آمدن ماتزاری به پرسپولیس را به فال نیک می‌گیریم. این مربی را می‌شناسم و از کیفیت او باخبر هستم. تفکرات وی تهاجمی است و این برای پیشرفت فوتبال ایران بسیار مفید است. باید مربیان ایرانی را در کنار او قرار دهند تا از تجربیات او استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود که مربیان ایرانی در آینده با توجه به تجربیاتی که کسب کردند در تیم‌های دیگر موفق باشند و این موضوع به فوتبال ایران کمک شایانی خواهد کرد. از بین گزینه‌های موجود ماتزاری بهترین گزینه است امیدوارم که پس از جذب او بازیکنانی که مد نظرش هست را جذب کنند و او را جهت کسب افتخارات بیشتر حمایت کنند. 

با آوردن VAR از بی عدالتی‌ها عبور خواهیم کرد

وی‌ در رابطه با ورود VAR به فوتبال ایران متذکر شد: از نظر من اگر می‌خواهیم شفافیت فوتبالمان را به هواداران نشان دهیم باید کمک داور ویدیویی را همانند کشور‌های حوزه خلیج فارس و اکثر کشور‌های اروپایی وارد ایران کنیم. این یک نوع احترام به هوادار است. با بروز چنین اتفاقی بسیاری از ناهنجاری‌ها و حواشی و اتفاقات داوری از بین خواهد رفت. اگر اراده‌ای پشت این موضوع باشد ما می‌توانیم از بی‌عدالتی‌ها و زد و بند‌ها عبور کنیم و اینگونه حمایت بسیاری از تیم‌های لیگ برتر به هدر نخواهد رفت و پیشرفت می‌کنیم. اگر تمام این‌ها در حد یک حرف باشد و هر مسئولی بخواهد برای خودشیفتگی حرفی بزند در آینده همواره در تنگنا قرار خواهیم گرفت. 

تیم ملی با چنین شرایطی در آینده به مشکل می‌خورد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کادر فنی تیم ملی تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را به خوبی زیر نظر داشته باشند و از آن درس بگیرند. متأسفانه با شرایطی که تیم ملی ما دارد اگر‌ واقع بینانه بخواهیم نظر بدهیم قطعاً در ادامه راه به مشکلات بزرگی بر خواهیم خورد. در دو بازی که تیم ملی مقابل هنگ‌‌کنگ و ازبکستان برگزار کرد مشکلات بسیار زیادی داشتیم. نباید بگذاریم چنین مشکلاتی ماندگار بماند. متأسفانه بازیکنان ما اعم از لژیونر و داخلی کاملاً مبتدیانه بازی کردند و هیچ کدام از مردم ایران از فوتبال لذت نبردند. امیدوارم کادر فنی تیم ملی ایران از کیفیت تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴ یادداشت برداری کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما