شناسهٔ خبر: 67084265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

الازهر: صهیونیست‌ها لکه ننگ بشریت هستند

دانشگاه الازهر مصر به عنوان قطب مذهب اهل تسنن در بیانیه‌ای جنایت کشتار در اردوگاه النصیرات را «وحشیانه» خواند و خواستار اجماع جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای در واکنش به کشتار ارتش اشغالگر اسرائیل در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، آن را «جنایت وحشیانه» توصیف کرد.

به نوشته وبگاه عربی21، در بیانیه الازهر آمده است: «ادامه حمایت و استقبال برخی سازمان‌ها و دولت‌ها از جنایات خونین این رژیم ظالم در قبال غیرنظامیان بی دفاع را محکوم می‌کنیم».

الازهر افزود: «جنایتی که به کشته شدن بیش از 200 نفر و صدها مجروح منجر شد، اقدام مجرمانه دیگری در کارنامه سیاه صهیونیست‌ها در قبال فلسطینی‌هایی که مالک خاک هستند، به شمار می‌رود؛ تمامی جهان باید جنایت یورش به غزه را یک جنگ نسل‌کشی که در خاک فلسطین رخ می‌دهد، به شمار آورند».

الازهر تأکید کرد: «محکومیت و انزجار خود را از این جنایات وحشیانه ابراز می‌کنیم».

این قطب مذهب اهل تسنن در ادامه از جامعه جهانی و «تمامی وجدان‌های بیدار» خواست تا برای توقف خون‌ریزی در غزه و در حمایت از غیرنظامیان اعم از کودکان و زنان و سالخوردگان اقدام کنند.
الازهر همچنین خواستار محاکمه و تعقیب سران رژیم صهیونیستی برای نقض قوانین بین‌المللی و عدم سکوت در قبال «جنایات تروریستی صهیونیست‌ها» شد و گفت که صهیونیست‌ها موجب فساد در زمین و لکه ننگی بر پیشانی بشریت هستند.
 
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، روز گذشته اعلام کرد که ارتش اشغالگر حمله وحشیانه‌ای علیه اردوگاه النصیرات انجام داده و غیرنظامیان فلسطینی را به صورت مستقیم هدف قرار داده‌ است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با ده‌ها جنگنده و بالگرد و کوآدکوپتر و نیز توپخانه‌های خود، منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات و مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و مردم بی‌گناه فلسطین را به خاک و خون کشید. منابع پزشکی از شهادت دست‌کم 150 نفر و مجروح شدن ده‌ها تن دیگر طی این حمله خبر می‌دهند.

نظر شما