شناسهٔ خبر: 67080492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

الازهر: سکوت جهان در برابر فساد گسترده صهیونیست‌ها جایز نیست

مرکز اسلامی الازهر مصر در واکنش به کشتار صدها فلسطینی در النصیرات نوار غزه که روز گذشته از سوی رژیم غاصب اسرائیل انجام شد، اعلام کرد: سکوت جهان در برابر فساد گسترده صهیونیست‌ها جایز نیست و این جنایت لکه ننگی برای بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الازهر مصر، این مرکز که مهمترین نهاد اسلامی در این کشور به‌شمار می‌رود بامداد امروز یکشنبه، 20 خرداد در واکنش به قتل‌ عام و کشتار فلسطینیان در اردوگاه النصیرات نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرد.
الازهر در بیانیه‌ خود،  قتل عام ده‌ها نفر از فلسطینیان غیرنظامی در النصیرات را جنایتی وحشیانه دانست و گفت که تروریست‌های اسرائیلی بر روی زمین فساد و ظلم گسترده مرتکب شده‌اند.

این مرکز اسلامی در بیانیه خود آورد: کشتاری که بیش از دویست قربانی و صدها زخمی در پی داشت، جنایت جدیدی است که به کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌های صاحب زمین اضافه می‌شود و تأکیدی برای جهانیان است که آنها در حال ارتکاب نسل‌کشی بر روی زمین فلسطین هستند.

الازهر ضمن محکومیت جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، از جامعه بین‌المللی و صاحبان وجدان آزاد خواسته است خون‌ریزی در غزه را متوقف و به حمایت از غیرنظامیان اعم از زن و کودک و پیر اقدام کنند و رژیم صهیونیستی را به خاطر نقض قوانین و منشورهای بین‌المللی مجازات کرده، در قبال جنایت‌های تروریست‌های صهیونیستی که فساد را بر روی زمین گسترش داده‌اند و لکه ننگی بر پیشانی بشریت نشانده‌اند، سکوت نکنند.

این مرکز اسلامی مصر، شرایط بحرانی و غیرانسانی در غزه را معلول حمایت‌های برخی از رژیم‌ها دانست و گفت: غزه با حمایت برخی رژیم‌ها و دولت‌ها مورد نسل‌کشی قرار می‌گیرد و جنایت‌های صهیونیست‌ها لکه ننگ بشریت است.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه تا این لحظه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر شنبه، 19 خرداد مدعی شد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه توانسته است چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

انتهای پیام

نظر شما