شناسهٔ خبر: 67082703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش‌ها در پی جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات

در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، برخی کشورها این اقدام را محکوم کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، برخی کشورها و سازمان‌ها در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در نوار غزه که منجر به شهید و زخمی شدن صدها نفر شد، بیانیه‌هایی صادر کردند.
 
الازهر
مرکز اسلامی الازهر مصر در واکنش به کشتار صدها فلسطینی در النصیرات نوار غزه که روز گذشته(شنبه) از سوی رژیم غاصب اسرائیل انجام شد، اعلام کرد: «سکوت جهان در برابر فساد گسترده صهیونیست‌ها جایز نیست و این جنایت لکه ننگی برای بشریت است.»
 
این مرکز قتل عام ده‌ها نفر از فلسطینیان غیرنظامی در النصیرات را جنایتی وحشیانه دانست و گفت که تروریست‌های اسرائیلی بر روی زمین فساد و ظلم گسترده مرتکب شده‌اند.
 
در بیانیه الازهر آمده است: «کشتاری که بیش از دویست قربانی و صدها زخمی در پی داشت، جنایت جدیدی است که به کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌های صاحب زمین اضافه شده و تاکیدی برای جهانیان است که آنها در حال ارتکاب نسل‌کشی بر روی سرزمین فلسطین هستند.»
 
الازهر ضمن محکومیت جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، از جامعه بین‌المللی و مردم آزاده جهان خواست تا خون‌ریزی در غزه را متوقف و برای حمایت از غیرنظامیان اقدام کنند و رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض قوانین و منشورهای بین‌المللی مجازات نمایند.
 
مصر
وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.
 
در این بیانیه آمده است: «ما اسرائیل را از نظر قانونی و اخلاقی مسئول حمله آشکار به اردوگاه النصیرات می‌دانیم.»
 
اردن
وزارت خارجه اردن جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و اراده جهانی در لزوم توقف جنگ در غزه دانست.
 
این وزارتخانه از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود را بپذیرد و اسرائیل را از ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان باز دارد و جنگ در نوار غزه را متوقف کند.
 
ترکیه
هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات، گفت که بدون شک کسانی که قتل عام غزه را مرتکب شدند، پاسخگو خواهند بود.
 
وی افزود: «کسانی که از فلسطین برای رسیدن به صلح دفاع می‌کنند، پیروز خواهند شد. غزه بیشتر از امید و حمایت، به اقدام عملی نیاز دارد. این جنگ، دیگر جنگ اسرائیل و فلسطین نیست، بلکه چالشی برای دموکراسی جهانی است.»
 

نظر شما