شناسهٔ خبر: 67078107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بیش از 600 کشته و زخمی در میان سکوت جامعه جهانی

قتل عام بازار النصیرات

صاحب‌خبر -

پس از حملات روزهای اخیر ارتش جنایتکار اسرائیل علیه اردوگاه النصیرات ازجمله مدرسه آنروا در این منطقه به بهانه وجود نیروهای حماس و جهاد اسلامی در آن، حملات هوایی اسرائیل به این اردوگاه و بازار آن، ظهر دیروز تداوم یافت. آمار شهدای این حمله تا لحظه تنظیم این گزارش 210 و آمار مجروحان تا 400 نفر برآورد شده است.
ایرنا درباره حملات تازه صهیونیست‌ها به النصیرات آورده است: «دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز این باریکه به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است. منابع رسانه‌ای فلسطینی دیروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» و مناطق دیگر در مرکز نوار غزه خبر دادند.
«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که سریال کشتارهای خونین روزمره علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن کشتار در اردوگاه النصیرات بود، در ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین صورت می‌گیرد. وی افزود: دولت آمریکا مسئول کامل همه کشتارهایی است که رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شود و ما خواهان توقف این جنگ هستیم. ادامه این جنگ اوضاع را به سمت مرحله خطرناک سوق می‌دهد که هرگز صلح و امنیتی برای هیچ‌کس محقق نخواهد کرد.
سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان همچنین خواستار مداخله فوری شورای امنیت و جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری همه این جنایت‌ها و نقض قوانین بین‌المللی شد.»
همچنین حماس با صدور بیانیه‌ای در این رابطه عنوان کرده است: «ارتش تروریستی دشمن در اردوگاه آوارگان النصیرات به قتل‌عام هولناکی علیه غیرنظامیان دست زد و جنایت به دیگر مناطق مرکز نوار غزه نیز گسترش یافت. مشارکت آمریکا در عملیات جنایتکارانه بار دیگر نقش همدستی و مشارکت کامل دولت آمریکا در جنایات جنگی در نوار غزه را ثابت کرد. ما از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم فشار بیشتری وارد و کمپین محکومیت تجاوز و نسل‌کشی در غزه را تشدید کنند.»
انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید این جنایت عنوان کرد: «قتل‌عام غیرنظامیان چند ساعت پس از قرار گرفتن نام رژیم اشغالگر در «لیست ننگ» قاتلان کودکان صورت گرفت. این قتل‌عام تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر صرفا یک باند جنایتکار سرکش است که هیچ توجهی به حقوق بشر یا قوانین بین‌المللی ندارد. این کشتار هولناک همزمان با طرح ابتکارعمل و اطلاعات نادرست آمریکا برای دادن زمان بیشتر به رژیم اشغالگر برای ارتکاب جنایت صورت گرفته و بیانگر حمایت آمریکا از این جنایات است.  کشتار و وحشیگری بیش از حد نمی‌تواند مقاومت فلسطین را دلسرد کند یا آن را به سمت سازش و تسلیم شدن سوق دهد. مردمان آزاده باید به حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه و مردم آن ادامه دهند.»

نظر شما