شناسهٔ خبر: 67083597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سیگنال‌ ریزشی به بازار رسید/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

ابرگزاری حراج شمش طلا و سکه، کاهش قیمت دلار و همچنین افزایش حباب اقلام سکه و آبشده، از جمله عواملی هستند که به عقیده معامله گران منجر به کنترل بازار و تقویت جناح کاهشی در بازار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاملات بازار طلا و سکه در حالی امروز یکشنبه ۲۰ خرداد آغاز خواهد شد که قیمت‌ها در روز گذشته نوسان محدودی را به ثبت رساندند و قیمت سکه هم در پی نوسانات اونس و طلای آب شده درجا زد. سکه امامی که روز گذشته معاملات را با نرخ ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به پایان رساند، در جریان معاملات پشت خطی هم عقبگرد نسبی در دامنه ۴۰ میلیون داشت و به ۴۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسید.

اقتصادنیوز نوشت: ثبات نسبی قیمت و همچنین ریزش اونس در معاملات روز شنبه باعث شد تا حباب سکه به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ اتفاقی که برای حباب سکه گرمی هم در روز گذشته رخ داد و به ۷۲ درصد رسید؛ میزانی که در دو ماه گذشته بی سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود. براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای آبشده متاثر از سقوط قیمت اونس که تا ۲۲۹۴ دلار پایین آمد، معاملات روز گذشته را با ۱۴ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان شروع کرد و در ادامه با افزایش در ۱۴ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان به کار خود پایان داد. روند معاملات پشت خطی هم حکایت از افزایش قیمت طلای آبشده دارد که با نرخ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز کرد و در ۱۴ میلیون و ۴۹۰ تومان بسته شد تا نوسان طلا در دامنه مشخص ادامه دار باشد.

این در حالی‌ست که قیمت دلار هرات در جریان معاملات پشت خطی در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان کاهشی را به ثبت رساند و از ۵۹ هزار و ۴۶۰ تومان، به ۵۹ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

روز گذشته همچنین خبر برگزاری حراج شمش طلا و سکه مورد توجه معامله گران قرار گرفت، طبق اعلام مرکز مبادله ایران، سی و یکمین حراج شمش طلا امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) برگزار خواهد شد و دوازدهمین حراج سکه هم قرار است روز آینده (دوشنبه ۲۱ خرداد) میزبان متقاضیان باشد، رویدادی که پس از یک گپ دو ماهه قرار است برگزار شود و به عقیده فعالان بازار برگزاری این دو حراج نقش مهمی در کنترل بازار و ثبات قیمت‌ها خواهد داشت.

به عقیده فنی‌های بازار با توجه به افزایش حباب سکه در جریان معاملات روز گذشته و کاهش قیمت دلار در معاملات پشت خطی؛ به عنوان تنها مولفه اثرگذار امروز بر قیمت سکه در غیاب اونس طلا (در پی تعطیلی بازار جهانی)، سکه میل صعود نخواهد داشت و جناح کاهشی در بازار قوی‌تر خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش حباب طلای آبشده و مثبت شدن آن در جریان معاملات روز شنبه، سمت کاهشی در بازار برای رسیدن قیمت سکه به نزدیک میانگین زور بیشتری داشته باشد.

گروهی دیگر از معامله گران معتقدند بازار توان عبور از محدوده‌های فعلی را ندارد و در انتظار سیگنال های سیاسی برای تغییر موضع خواهد ماند.

۲۲۳۲۲۵

نظر شما