شناسهٔ خبر: 67070083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

گرای کاهش قیمت به بازار سکه / عوامل مهم ریزش قیمت اونس چه بود؟ گرای کاهش قیمت به بازار سکه / عوامل مهم ریزش قیمت اونس چه بود؟

به گزارش اکو ایران، بازارها یک هفته نیمه تعطیل را از سر گذراندند. امروز بازار طلا و سکه در حالی به استقبال هفته جدید می‌رود که معاملات پشت خطی حکایت از کاهش قیمت‌ها نسبت به روز پنجشنبه، 17 خرداد داشت. قیمت سکه که روز پنجشنبه 40 میلیون و 900 هزار تومان بود، در معاملات پشت خطی با عقبگرد به دامنه 39

صاحب‌خبر -

به گزارش اکو ایران، بازارها یک هفته نیمه تعطیل را از سر گذراندند. امروز بازار طلا و سکه در حالی به استقبال هفته جدید می‌رود که معاملات پشت خطی حکایت از کاهش قیمت‌ها نسبت به روز پنجشنبه، 17 خرداد داشت.

قیمت سکه که روز پنجشنبه 40 میلیون و 900 هزار تومان بود، در معاملات پشت خطی با عقبگرد به دامنه 39 میلیون تومان، 39 میلیون و 890 تومان قیمت خورد.

قیمت طلا و سکه امروز 19 خرداد

بررسی قیمت‌های سایت اتحادیه طلا و جواهر نشان می‌دهد در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار، سه میلیون و 370 هزار و 600 تومان، سکه امامی 40 میلیون و 909 هزار تومان، سکه بهار آزادی 37 میلیون و 370 هزار تومان قیمت خورده است. 

همچنین امروز و تا این لحظه، قیمت نیم‌سکه، 23 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه، 15 میلیون و 300 هزار تومان ثبت شده است.  قیمت طلای آبشده که در روز پنجشنبه با حباب منفی هفته را به پایان رسانده بود، معاملات پشت خطی را با نرخ 14 میلیون و 645 هزار تومان آغاز و با 14 میلیون و 378 هزار تومان به پایان رساند.

2 عامل مهم ریزش قیمت اونس

به طور کلی روند نزولی قیمت‌ها در جریان معاملات پشت خطی ناشی از سقوط ناگهانی و شدید قیمت اونس در بازار روز گذشته است. طلای جهانی که معاملات روز پنجشنبه را با فتح سقف جدید 2360 تومان به پایان رساند، در روز جمعه سقف جدیدی را ثبت کرد و تا مرز 2380 دلار هم بالا رفت. در نیمه دوم معاملات نیز از محدوده عقب‌نشینی کرد و تا 2341 دلار هم پایین آمد. ریزش اونس اما همچنان ادامه دارد و در زمان تدوین این گزارش به 2293 دلار هم رسیده است تا بیشترین کاهش را در سه سال اخیر تجربه کرده باشد.

ریزش قیمت اونس از دو عامل مهم نشأت گرفته است؛ نخست آنکه توقف خرید طلا توسط چین که طبق اعلام بلومبرگ پس از گذشت 18 ماه اتفاق افتاده است. عامل دوم نیز انتشار گزارش مشاغل کلیدی آمریکا توسط فدرال رزرو  است که انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده و باعث افت قیمت طلا شد.

بررسی‌ها از بازار ارز نیز نشان می‌دهد که قیمت دلار هرات هم در معاملات پشت خطی روز گذشته در کانال 59 هزار تومان رفت و آمد داشت و 59 هزار و 80 تومان قیمت خورد. روز جمعه معامله‌گران شاهد انتشار خبری درباره رکوردزنی واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه می به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته بودند. گفته شده که این رکوردزنی به دنبال بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی رقم خورد.

براساس گزارش بلومبرگ، اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد چین در ماه گذشته میلادی ۱.۵۴ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده که بالاترین رقم از ماه اکتبر بوده است. در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است سود تبدیل نفت خام به بنزین و گازوئیل از اوایل آوریل افزایش یافته و به بالاترین رقم فصلی طی یک دهه گذشته رسیده است.

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 19 خرداد

معامله‌گران بر این باورند که گزارش رکوردزنی واردات نفت خام از سوی چین، از فعال شدن جناح افزایشی در بازار ارز  جلوگیری کرد و مانع ارسال پیام افزایشی از بازار ارز به بازار سکه شد.

حالا پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که قیمت سکه امروز کاهشی باشد. با توجه به کاهش قیمت سکه در معاملات پشت خطی، سقوط قیمت اونس و طلای آبشده و رنج بودن قیمت دلار، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه در جریان معاملات امروز روند نزولی را در پیش گیرد و از محدوده 40 میلیون تومان پا پس بکشد.

 

منبع: ecoiran-65028

نظر شما