شناسهٔ خبر: 67082435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار شیراز خبر داد

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین زیر گذر شهر شیراز

شهردار شیراز با اشاره به اینکه طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به شهروندان اجرا می شود،گفت: اجرای زیرگذر خیابان شهید پیشرو در قالب طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز، یکی از بزرگ‌ترین زیرگذرهای شهر شیراز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در دهمین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در بازدید از دو پروژه مرکز همایش‌های شهر و زیرگذر خیابان شهید پیشرو، اظهار کرد: در ۱۴ سال گذشته زیرگذرهایی اجرا شد و در دوران خدمت مرحوم اعتمادی با توجه به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی بسیار دشوار بود این محور را در قالب زیرگذرها و تقاطع‌های رمضان تعریف شد، از سوی دیگر زمان بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شد و امروز می‌توان این مقایسه را داشت که زیرگذر خیابان زند که طول آن نیز ۸۰۰ متر است در هنگام اجرا در کشور به‌عنوان طولانی‌ترین زیرگذر بود.

وی در تشریح مشخصات اجرایی پروژه زیرگذر خیابان شهید پیشرو افزود: این زیرگذر ۸۰۰ متر طول و ۲۱ متر عرض دارد که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در حال اجراست و همچون زیرگذر خیابان زند پروژه‌ای عظیم است.

شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی و بی‌وفقه سازمان عمران و بازآفرینی، تصریح کرد: ساخت این زیرگذر در شرایط عادی یک سال به طول می‌انجامد، اما از سوی سازمان عمران و بازآفرینی و معاونت فنی و عمرانی این قول داده شده است تا این پروژه به‌صورت کامل بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

اسدی در این بازدید نوید داد: در هفته جاری با حضور مقامات عالی رتبه کشوری پروژه‌های ۵۵ متری بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبدالهیان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین پروژه بزرگ زندیه که در کمیسیون ماده ۵ طرح آن به تصویب رسید، کلنگ‌زنی می‌شود و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و دلگرمی و نشاط که از سوی شهروندان و اصحاب رسانه وجود دارد، شاهد کار و فعالیت عمرانی در سطح شهر شیراز هستیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز با هدف تسهیل در کار شهروندان و خدمت‌رسانی انجام می‌شود و امید است پروژه مدنظر در یک بازه زمانی ۳-۴ ساله به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

اسدی تاکید کرد: با همتی که در میان کارکنان شهرداری و حمایتی که از سوی شورای اسلامی شهر شیراز وجود دارد، باید بتوان این پروژه‌ها را آغاز کرد و طی سال‌های آتی مدیرانی که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند، بتوانند پروژه‌ها را به پایان برسانند.

وی با اشاره به اینکه جانمایی زیرگذر خیابان شهید پیشرو در یکی از نقاط پرتردد و شریان‌های اصلی قرار دارد، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که این پروژه ظرف مدت یک‌سال اجرا و افتتاح شود.

تلاش خواهیم کرد تا شهرداری به‌صورت غیرمتعارف بدهکار نشود

شهردار شیراز افزود: بر اساس تکالیف و بودجه‌ای که شورای شهر مصوب می‌کند و وظیفه شهرداری این است که مصوبات را محقق کند، شورا نیز طی یک ماه گذشته درباره میزان بدهکاری شهرداری تصمیم‌گیری کرد و تا زمانی که تیم فعلی شورا و شهرداری فعالیت دارد، تلاش خواهیم کرد تا شهرداری به‌صورت غیرمتعارف بدهکار نشود، این در حالی است که با شرایط تورم که در کشور وجود دارد هر مدیری که بتواند دستگاه اجرایی را بدهکار کند، جز هنر آن دستگاه اجرایی محسوب می‌شود، از سوی دیگر در حوزه شهرداری، نظم و انضباط مالی، نکته بسیار مهم و حساسی است و در حال حاضر این موضوع در شهرداری برقرار است و جای نگرانی وجود ندارد.

تحول در شهر شیراز با اجرای پروژه زندیه

شهردار شیراز در پرسش به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر مصوب شدن طرح پروژه زندیه، اظهار کرد: پروژه زندیه پس از ۲۵ سال به همت شورا و شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و سایر مسئولان استانی و طرحی که مشاور تهیه کرد، بارها در کمیسیون ماده ۵ و وزارت میراث فرهنگی بررسی شد و در نهایت طی هفته‌های گذشته در کمیسیون ماده ۵، از سوی مشاور طرح ارائه و به تصویب رسید.

اسدی افزود: این پروژه می‌تواند تحول بسیار خوبی در کلان‌شهر شیراز در بافت تاریخی ایجاد کند و با احیای میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه و شاید آن موضوعی که آرزوی بسیاری از شهروندان و مسئولان است با اجرای پروژه زندیه محقق شود.

سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید تصریح کرد: حضور در برنامه‌های شبانه شهرداری به‌منظور تقدیر از فعالیت‌های جهادی شهرداری شیراز است.

وی افزود: شهروندان فهیم و ارزشمند شیراز بدانند که وظیفه ما خدمتگزاری به مردم و هدف ما جلب رضایت‌مندی و امیدآفرینی به آینده در جامعه اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‌هایی که در حال انجام است، توانسته باشیم بخشی از وظایف خود را ادا کنیم.

بزرگترین زیرگذر در شیراز احداث می‌شود

بهره‌برداری از بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز در دو فاز

حمیدرضا اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز در بازدید از روند اجرایی پروژه مرکز همایش‌های شهرداری شیراز اظهار کرد: بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسد که فاز نخست اجرای این پروژه در قالب سالن جلسات مرکزی شهرداری با ظرفیت ۱۳۰ نفر و فاز دوم که شامل سالن اجتماعات است با گنجایش ۵۳۰ نفر ظرفیت افتتاح می‌شود.

وی افزود: احداث سالن‌های اجتماعات و مرکز همایش‌ها در راستای هماهنگی بیشتر و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان است، از سوی دیگر تمرکز ساختمان‌های شهرداری موجب سهولت شهروندان و دسترسی آسان به مدیران شهرداری خواهد بود تا هماهنگی و کار شهروندان به‌سرعت پیش برود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز اضافه کرد: بر اساس اعلام پیمانکار مجموعه، در دو فاز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست این مجموعه اوایل تیر و فاز دوم در شهریور افتتاح می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز در پنج فاز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه در فازهای متعدد در حال اجراست و بلوک ۵ زودتر از سایر بلوک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شهر شیراز تاکنون شهرداری با این اقتدار نداشته است

علی حسین عباسی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در این بازدید تصریح کرد: شهردار شیراز در نهمین بازدید به اقدامات سازمان عمران و حجم وسیعی از پروژه‌های اجرایی اشاره داشت و در این بازدید اعلام کرد که سازمان عمران تاکنون این حجم از پروژه را در دست اجرا نداشته است اما باید گفت شهر شیراز تاکنون شهرداری با این اقتدار نداشته است، به گونه‌ای که در پروژه‌ای همچون احداث زیرگذر خیابان شهید پیشرو که هنوز کلنگ‌زنی آن صورت نگرفته است، اما عملیات اجرایی آن آغاز و در حال اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد: روند اجرای پروژه‌ها با سرعتی که در پیش است، ادامه پیدا کند و این زیرگذر یکی از پروژه‌هایی باشد که به سرعت اجرا و به پایان برسد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز به تشریح مشخصات اجرایی این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: زیرگذر خیابان شهید پیشرو با احتساب رمپ آن ۸۰۰ متر طول دارد و یکی از بزرگترین زیرگذرهای شهر شیراز خواهد بود که ۵۰۰ متر عرشه و ۲۱ متر عرض آن است.

عباسی در این بازدید از حمایت و همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پیشبرد اجرای پروژه‌های عمرانی شهر شیراز قدردانی کرد.

بزرگترین زیرگذر در شیراز احداث می‌شود

طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز، عملکرد گردشگری شهری خواهد داشت

محمدرضا نجیمی گشتاسب مدیرعامل شرکت شهر راز درباره تقاطع شهید پیشرو در مجاورت ساختمان شهرداری شیراز، اظهار کرد: مجموعه شهرداری شیراز که چهار بلوک برای آن پیش‌بینی شده است دو بلوک یک و دو آن در حال حاضر مجموعه شهرداری شیراز و تعدادی از سازمان‌های تابعه مستقر است و این ایده مطرح شد تا طرح توسعه این مجموعه صورت بگیرد تا شهرداری در یک فضای استاندارد و آرام به شهروندان شیراز خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مجموعه مدیریت شهری از سوی شهردار شیراز پیشنهاد داده شد، افزود: طرح توسعه مجموعه شهرداری تا خیابان سلمان فارسی که در حال حاضر سازمان خدمات موتوری شهرداری در آن مستقر است، ادامه پیدا می‌کند و در این طرح نیز دسترسی‌ها به ایستگاه‌های مترو ایجاد خواهد شد که فاصله این مجموعه تا ایستگاه‌های وکیل‌الرعایا ۴۰۰ متر، ولیعصر ۶۰۰ متر و فاصله تا ایستگاه حافظیه هزار متر خواهد بود، همچنین در کنار مجموعه‌های اداری شهرداری شیراز فضاهای فرهنگی، مذهبی و یکی از بزرگترین مساجد در این مجموعه احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهر راز ادامه داد: در طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز احداث فضای صحن شورا و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌بینی شده است.

نجیمی گشتاسب خاطرنشان کرد: عملکرد مهم این مجموعه گردشگری خواهد بود و نگاه شهرداری به این پروژه با هدف اینکه پروژه متعلق به مردم و به‌عنوان یک پلازا شهری است، عملکرد گردشگری شهری داشته باشد که در این راستا از پتانسیل رودخانه خشک نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بلوک سه و چهار مجموعه شهرداری شیراز در حال حاضر در حال احداث است، اضافه کرد: بلوک پنج این مجموعه شامل سالن‌های همایش و جلسات شهرداری شیراز بوده و تلاش شده است با یک نگاه استاندارد و استفاده از تجهیزات به‌روز و طراحی منحصر به‌فرد بتوانیم بهترین و بزرگ‌ترین سالن همایش و جلسات را در جنوب کشور احداث و به شهروندان شیرازی تقدیم شود.

مدیرعامل شرکت شهر راز در ادامه با اشاره به دیگر فضاهای اجرایی این مجموعه اظهار کرد: در این مجموعه یک پارکینگ سه طبقه با ظرفیت پارک ۷۸۵ خودرو و احداث یک زیر گذر با ۲۱ متر عرض و ۶۶۰ متر طول پیش‌بینی شده است که موجب تردد آسان و تسهیل در کاهش ترافیک در محور شرق به غرب در این محور خواهد بود.

به گزارش ایمنا، پروژه احداث ساختمان مرکزی شهرداری شیراز در محدوده منطقه ۳ شهرداری شیراز، کنار رودخانه خشک و با فاصله اندکی از بافت سنتی شیراز قرار دارد که بلوک‌های یک و دو آن احداث و به بهره‌برداری رسید و تجمیع ساختمان‌های مدیریتی شهرداری شیراز در قالب یک مجموعه شامل همه معاونت‌ها و ادارات ستادی صورت گرفت و با ابلاغ اجرای طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز بلوک‌های ۳، ۴و ۵ این مجموعه در حال احداث است.

نظر شما