شناسهٔ خبر: 67291789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد؛

خیزش کانونهای گرد و غبار از «گاوخونی» و بستر خشک زاینده‌رود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد های فصلی باعث خیزش کانونهای گرد و غبار از دشت سجزی، کانونهای بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، اراضی رها شده و بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان شده است و این شرایط تا هفته آینده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه وزش تندباد های فصلی دو شب گذشته باعث خیزش کانونهای گرد و غبار از دشت سجزی، کانونهای بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، اراضی رها شده و بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان شد، اظهار کرد: این وضعیت ادامه دار بوده و از امروز تا هفته آینده در مناطق شمالی، شرقی مرکزی و جنوبی استان شرایط وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تند باد لحظه‌ای در ساعات بعد از ظهر مهیا است.

وی با اشاره به اینکه در این روزها شاهد افزایش ذرات گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خواهیم بود، افزود: عدم انجام سفرهای غیر ضروری درون شهری توسط شهروندان ضرورت تام دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هر گونه اقدام منجر به افزایش آلودگی و گرد و خاک شود از جمله آتش زدن ضایعات و پوشش ها و بقایای گیاهی در مزارع، هرگونه عملیات خاکبرداری و عمرانی، فعالیت معادن گچ و خاک و مصالح در روزهای آلوده ممنوع است، بیان کرد: در جلسه مدیریت بحران، بر کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده در محدوده توسط اداره محیط زیست، استقرار و تقویت تیم های پیش بیمارستانی، بهداشت در مکانهای پر جمعیت و کاهش تردد خودروها تاکید شد.

ضرورت تامین اعتبارات ملی برای تداوم کنترل کانون های فرسایش بادی

شیشه فروش تصریح کرد: با توجه به شدت آثار خشکسالی و افزایش کانون های جدید گرد و غبار، لازم است اعتبارات ملی توسط سازمان منابع طبیعی و سازمان برنامه و بودجه برای تداوم کنترل کانون های فرسایش بادی استان در یک میلیون هکتار اولویت دار مطالعه شده اختصاص یابد.

وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو باید در جهت تامین حقابه های زیست محیطی کشاورزی و فضای سبز زاینده رود اقدام و ۱۷۶ میلیون متر مکعب حقابه تالاب گاوخونی که مطالعه شده را به استان تخصیص دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکی کرد: همچنین وزارت نیرو باید احیای زاینده رود و جریان دایمی آن و پیشگیری از برداشتهای غیر مجاز آب در بالادست حوضه و جلوگیری از بارگذاری های خارج از مصوبات شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح های تامین آب در حوضه زاینده رود اقدام نماید.

اطفای حریق دپوی ضایعات پلیمری واقع در محوطه باز شرکت فولاد گستر

شیشه فروش همچنین با اشاره به اعلام حریق صبح امروز در دپوی ضایعات پلیمری واقع در محوطه باز شرکت فولاد گستر در محور اصفهان -کوهپایه گفت: ماشین آلات آتش نشانی و خودوهای سنگین از شهرداری کوهپایه، سجزی وشهرک صنعتی برای کنترل حریق اعزام شدند و عملیات اطفا و جداسازی دپوها برای پیشگیری از سرایت آتش به بخشهای دیگر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آسیب جانی در این ارتباط گزارش نشده است، تاکید کرد: د تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی و دامداری ها باید نسبت به رعایت الزامات ایمنی در مراحل انبار، نگهداری و دپوی محصولات و ضایعات اقدام و نسبت به تامین و استقرار تجهیزات اطفای حریق و سیستم های برخط اعلان حریق در محل کارخانه و شرکت با بیمه نمودن اموال در برابر حوادث اقدام کنند.

نظر شما