شناسهٔ خبر: 67082327 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شهرهای خنک ایران برای سفر در تابستان

ایران کشوری پهناور با تنوع آب و هوایی زیاد است. در حالی که برخی از مناطق در تابستان بسیار گرم می‌شوند، مناطق دیگری وجود دارند که آب و هوایی خنک و دلپذیر دارند و مکان‌های مناسبی برای سفر در این فصل هستند. در اینجا چند نمونه از بهترین شهرها برای سفر در تابستان در ایران آورده شده است که بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و یک سفر دلچسب را به یک شهر خنک تجربه کنید.

صاحب‌خبر -

ایران کشوری پهناور با تنوع آب و هوایی زیاد است. در حالی که برخی از مناطق در تابستان بسیار گرم می‌شوند، مناطق دیگری وجود دارند که آب و هوایی خنک و دلپذیر دارند و مکان‌های مناسبی برای سفر در این فصل هستند. در اینجا چند نمونه از بهترین شهرها برای سفر در تابستان در ایران آورده شده است که بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و یک سفر دلچسب را به یک شهر خنک تجربه کنید.

 

سفر در تابستان

تابستان یکی از فصل‌های خاطره انگیز برای ماست که در آن معمولاً در حال سفر و ساختن خاطره‌های خوش هستیم، اما واقعیت این است گرمای طاقت فرسای فصل تابستان می‌تواند در برخی مواقع آزار دهنده باشد و بنابراین هر شهری برای سفر در تابستان مناسب نیست، اگر به فکر خرید بلیط هواپیما هستید تا یک سفر دلچسب به جایی خنک داشته باشید، با ما همراه باشید تا خنک‎ترین مقاصد گردشگری ایران را به شما معرفی کنیم.

لاله زار کرمان

لاله زار، شهرستانی کوهستانی و سردسیر در دامنه کوه‌های لاله زار، در بخش لاله زار شهرستان بردسیر استان کرمان ایران واقع شده است و با ارتفاع ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از دریا، به عنوان بلندترین و مرتفع‌ترین شهر ایران شناخته می‌شود و هوایی خنک در تابستان دارد.

لاله زار بهشتی زمینی در دل کویر است که با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای دل‌انگیز، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. لاله زار به لقب "شهر گل و گلاب" نیز شناخته می‌شود، چرا که مهد پرورش گل محمدی و تولید گلاب مرغوب در ایران است. عطر دل‌انگیز گلاب لاله زار شهرت جهانی دارد و به عنوان یکی از سوغات این شهر به شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری لاله زار

  • دشت گل‌های لاله: در فصل بهار، دشت‌های لاله زار پوشیده از گل‌های لاله رنگارنگ می‌شود و منظره‌ای بدیع و تماشایی را خلق می‌کند.
  • باغ‌های گل محمدی: گشت و گذار در باغ‌های گل محمدی و استشمام عطر دل‌انگیز این گل، تجربه‌ای منحصر به فرد برای هر گردشگری است.
  • چشمه آبگرم لاله زار: این چشمه آبگرم با خواص درمانی خود، مکانی عالی برای ریلکس شدن و رفع خستگی است.
  • رودخانه آب بخشا: این رودخانه خروشان از میان دشت‌ها و باغ‌های لاله زار عبور می‌کند و طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد.
  • کوه‌های لاله زار: کوه‌های سر به فلک کشیده لاله زار، مقصدی ایده‌آل برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند.
  • بازار سنتی لاله زار: در این بازار می‌توانید سوغاتی‌های لاله زار مانند گلاب، عرقیات گیاهی، زرشک، گردو و بادام را تهیه کنید.

 

شهرهای خنک ایران برای سفر در تابستان (3)

 

اردبیل

اردبیل، مرکز استان اردبیل در شمال غربی ایران، شهری با قدمت چندین هزار‌ساله و تاریخی غنی است. این شهر به دلیل آب و هوای خنک و کوهستانی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و مردمی خونگرم، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری اردبیل

  • مسجد جامع اردبیل: این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران است و قدمت آن به دوره سلجوقیان می‌رسد.
  • بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی: این بقعه محل دفن شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بنیان‌گذار سلسله صفویان است.
  • دریاچه شورابیل: این دریاچه مصنوعی در داخل شهر اردبیل واقع شده است و در اطراف آن امکانات مختلف تفریحی و ورزشی از جمله پیست دوچرخه سواری، قایق سواری و شهربازی وجود دارد.
  • سبلان: این کوه آتشفشانی بلندترین قله استان اردبیل است و به دلیل زیبایی‌های طبیعی، مقصدی محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است.
  • گرمی: این شهرستان در دامنه کوه سبلان واقع شده است و به دلیل آبگرم‌های معدنی و خواص درمانی آنها شهرت دارد.
  • سرعین: این شهر در نزدیکی اردبیل واقع شده است و به دلیل چشمه‌های آبگرم و هتل‌های مدرن، از جمله مهم‌ترین مراکز آب درمانی ایران به شمار می‌رود.

ماسوله

ماسوله، روستایی تاریخی و پلکانی در دل جنگل‌های البرز در استان گیلان ایران واقع شده است. این روستا به دلیل معماری منحصر به فرد خود، که در آن خانه‌ها به صورت پلکانی و روی هم ساخته شده‌اند، به عنوان "شهر پلکانی ایران" شهرت دارد. ماسوله در سال ۱۳۵۴ به عنوان اولین اثر ملی روستایی ایران به ثبت رسیده است.

معماری ماسوله از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا است. خانه‌ها در ماسوله به صورت پلکانی و روی هم ساخته شده‌اند و از مصالحی مانند چوب، سنگ و سفال ساخته شده‌اند. خیابان‌های ماسوله باریک و پرپیچ و خم هستند و پله‌های زیادی دارند.

جاذبه‌های گردشگری ماسوله

  • بازار ماسوله: این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است و در آن می‌توانید انواع صنایع دستی، سوغات و محصولات محلی را خریداری کنید.
  • خانه‌های سنتی ماسوله: گشت و گذار در خانه‌های سنتی ماسوله و آشنایی با نحوه زندگی مردم این روستا، تجربه ای منحصر به فرد برای هر گردشگری است.
  • موزه مردم شناسی ماسوله: در این موزه می‌توانید با آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ مردم ماسوله آشنا شوید.
  • جنگل‌های اطراف ماسوله: جنگل‌های اطراف ماسوله بسیار زیبا و دیدنی هستند و مکان مناسبی برای پیاده روی و طبیعت گردی هستند.
  • آبشار ماسوله: این آبشار در نزدیکی ماسوله واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

فیلبند

فیل‌بند، روستایی ییلاقی و خوش آب و هوا در ارتفاعات البرز شرقی در استان مازندران ایران واقع شده است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا، به عنوان "بام شرقی مازندران" شهرت دارد. فیلبند به دلیل طبیعت بکر و چشم اندازهای دل انگیز، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی فیلبند

  • دریای ابر: فیلبند به دلیل موقعیت مرتفع خود، در بسیاری از اوقات سال در میان ابرها قرار دارد. این پدیده که به "دریای ابر" معروف است، یکی از زیباترین جاذبه‌های فیلبند است.
  • جنگل‌های انبوه: فیلبند در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز هیرکانی واقع شده است. قدم زدن در این جنگل‌ها و تنفس هوای پاک، تجربه‌ای لذت بخش برای هر گردشگری است.
  • غار برفی: این غار در نزدیکی فیلبند واقع شده است و در تمام طول سال پوشیده از برف است.
  • چشمه‌های آب معدنی: در فیلبند چشمه‌های آب معدنی متعددی وجود دارد که خواص درمانی دارند.
  • قله توچال: این قله بلندترین قله البرز شرقی است و از فیلبند قابل مشاهده است. کوهنوردان می‌توانند از طریق فیلبند به قله توچال صعود کنند.
  • روستای کندوان: این روستای تاریخی در نزدیکی فیلبند واقع شده است و به دلیل خانه‌های مخروطی شکل خود معروف است.

 

شهرهای خنک ایران برای سفر در تابستان (1)

 

سخن پایانی

این ها تنها تعدادی از بسیاری از شهرهای خنک هستند که می‌توانید در تابستان از آن‌ها دیدن کنید. ایران. هنگام انتخاب مقصد خود، حتماً آب و هوا، علایق و بودجه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک سفر دلچسب و به‌یادماندنی را تجربه کنید و کمی کمتر از گرمای تابستان سوزان را تجربه کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما