شناسهٔ خبر: 62150896 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فوت و فن ها و نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما آنلاین

هواپیما با وجود محبوبیتی که در میان سایر روش‌های حمل‌ونقل دارد ولی به خاطر قیمت بالاتر بلیط ممکن است در اولویت قرار نگیرد. این در حالی است که اگر شما با نحوه خرید بلیط و نکات آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید خرید مقرون به‌صرفه‌تری انجام دهید؛ آن هم به روشی بسیار آسان. در ادامه چند نکته اساسی در این رابطه را توضیح خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

هواپیما به دلیل سرعت بالایی که نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل دارد، در بسیاری از سفرها جزو اولین گزینه‌ها به شمار می‌رود. برای مثال در مسافت‌های طولانی، هنگامی که زمان کمی برای سفر خود دارید یا به دلایل مختلف مثل مشکلات جسمانی نمی‌توانید زمان زیادی را در مسیر باشید، خرید بلیط هواپیما بهترین گزینه است. با ما همراه شوید تا در این مطلب شما را با نحوه خرید بلیط پرواز به ساده‌ترین شکل و البته با بهترین قیمت، آشنا کنیم. در این مقاله در کنار بررسی نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما آنلاین به انواع بلیط‌ها نیز اشاره خواهد شد.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما آنلاین

هواپیما با وجود محبوبیتی که در میان سایر روش‌های حمل‌ونقل دارد ولی به خاطر قیمت بالاتر بلیط ممکن است در اولویت قرار نگیرد. این در حالی است که اگر شما با نحوه خرید بلیط و نکات آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید خرید مقرون به‌صرفه‌تری انجام دهید؛ آن هم به روشی بسیار آسان. در ادامه چند نکته اساسی در این رابطه را توضیح خواهیم داد.

  • اولین توصیه این است که از روش آنلاین برای خرید بلیط استفاده کنید. خرید آنلاین علاوه‌بر سرعت بیشتر، محدودیت‌های کمتری برای شما خواهد داشت. برای مثال می‌توانید هر زمانی که اراده کنید، بدون مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی بلیط خود را تهیه کنید. این مورد زمانی که شما در سفر هستید و قصد بازگشت دارید یا به هر دلیلی دسترسی به آژانس‌های هواپیمایی ندارید، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
  • هنگام خرید از فیلترهای مختلف سایت استفاده کنید. این فیلترها کمک می‌کنند تا نتایج دقیق‌تری به شما نمایش داده شود. برای مثال بازه قیمت، نوع ایرلاین، کلاس پروازی، نوع بلیط، فرودگاه مقصد و غیره را می‌توانید مشخص کنید تا به نتیجه دلخواه خود نزدیک‌تر شوید.
  • نکته دیگر در مورد کلاس‌های پروازی است. با این توضیح که بلیط‌های پرواز در دو کلاس اکونومی و بیزینس‌کلاس ارائه می‌شود. بلیط‌های اکونومی، اقتصادی‌تر و بیزینس‌کلاس‌ها، گران‌تر هستند؛ حتی گاهی بیزینس‌کلاس‌ها دو الی سه برابر اکونومی قیمت‌گذاری می‌شوند. البته امکانات ارائه شده در هر یک نیز متفاوت خواهد بود.
  • زمان خرید بلیط را در نظر بگیرید. این زمان را می‌توان شامل دو بخش دانست؛ اول ساعت و روز خرید و دوم فصل خرید بلیط. با این توضیح که بلیط‌های آخر شب و اول صبح معمولا نسبت به سایر بلیط‌ها ارزان‌تر هستند. همچنین فصل سفر شما در قیمت بلیط بسیار تاثیرگذار خواهد بود. یعنی اگر بخواهید بلیط هواپیما را ایام پرسفر (های سیزن) خریداری کنید، گاهی قیمت آن تا دو الی سه برابر نسبت به ایام عادی سال افزایش پیدا می‌کند.
  • به عنوان نکته بعدی اگر اهل برنامه‌ریزی سفر هستید، بلیط خود را زودتر خریداری کنید. چراکه هر چقدر به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید، امکان تکمیل ظرفیت یا حتی افزایش قیمت بلیط وجود دارد.
  • معمولا بلیط ایرلاین‌های مختلف در قیمت، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به همین دلیل هنگام خرید بلیط، ایرلاین‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط را با توجه به شرایط خود خریداری کنید.
  • با جستجوی بلیط‌ها به مقصد مورد نظر خود، بلیط‌های تخفیف‌دار را پیدا کنید تا بتوانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید.
  • در نهایت نوع بلیط یعنی چارتری و سیستمی بودن آن را بررسی کنید، چراکه تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. در ادامه این نوع بلیط‌ها و تفاوت آن‌ها را به‌طور کامل بیان خواهیم کرد.

 

 

فوت و فن ها و نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما آنلاین (3)

 

انواع بلیطی که آنلاین به فروش می‌رسند

تمامی بلیط‌های پروازی که می‌توانید به‌صورت حضوری تهیه کنید، به‌صورت آنلاین نیز قابل خریداری هستند. با این تفاوت که در پلتفرم‌های آنلاین به لیست کاملی از بلیط‌ها دسترسی خواهید داشت که می‌توانید قیمت، نوع و سایر شرایط آن‌ها را با یکدیگر مقایسه و سپس بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. انواع بلیط را می‌توان شامل موارد زیر دانست.

بلیط سیستمی: رایج‌ترین نوع بلیطی که ارائه می‌شود، به‌صورت سیستمی است. یعنی ایرلاین‌های مختلف پس از اعلام ظرفیت پروازهای خود به هر مقصد، بلیط‌های آن را از چند ماه قبل با قیمت تعیین شده به فروش می‌رسانند. پس می‌توانید این نوع بلیط‌ها را با برنامه‌ریزی سفر حتی از چند ماه قبل از زمان پرواز در صورتی که تکمیل ظرفیت نشده باشند، خریداری کنید.

بلیط چارتر: این نوع بلیط‌ها معمولا توسط یک آژانس گردشگری به‌صورت یکجا از ایرلاین اجاره یا اصطلاحا چارتر می‌شوند. شرکت چارترکننده به دلیل اینکه تورهای مختلف را با تعداد بالای مسافران برگزار می‌کند، چارتر کردن یک عمل به‌صرفه برای خود او و مسافران به شمار می‌رود که بلیط را با هزینه کمتری خریداری کنند. اما گاهی همه بلیط‌های چارتر شده تکمیل ظرفیت نمی‌شوند و از این رو با عنوان بلیط چارتری و با قیمت کمتر به فروش می‌رسند. البته معمولا این بلیط‌ها را می‌توانید در زمان‌های نزدیک به پرواز یعنی در چند روز باقی مانده خریداری کنید.

بلیط لحظه آخری: این نوع بلیط نیز در واقع همان چارتری است که در روزها و حتی ساعات باقی مانده به پرواز برای تکمیل ظرفیت صندلی‌های هواپیما به فروش می‌رسد و قیمت بسیار کمتری دارد. پیدا کردن این نوع بلیط‌ها در مسیرهای پرتردد مثل تهران مشهد بسیار ساده‌تر است و از این‌رو شانس تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد لحظه آخری بیشتر از سایر شهرهاست.

 

فوت و فن ها و نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما آنلاین (1)

 

تفاوت بلیط چارتری، سیستمی و لحظه آخری چیست؟

بلیط‌های سیستمی مناسب سفرهایی هستند که از چند ماه قبل برنامه‌ریزی شده‌اند. این بلیط‌ها از چند ماه قبل از سفر قابل خریداری هستند. قیمت این نوع بلیط ثابت بوده و معمولا گران‌تر از قیمت بلیط چارتری است.

بلیط چارتری به دلیل اینکه در ایام نزدیک به پرواز به فروش می‌رسد، چندان برای سفرهای با برنامه‌ریزی مناسب نیست ولی قیمت بسیار کمتری از بلیط‌های سیستمی دارد. می‌توانید گاهی تا نصف قیمت نیز آن‌ها را خریداری کنید.

در نهایت بلیط‌های لحظه آخری به معنای واقعی در لحظات پایانی به فروش می‌رسند و باید چمدان شما برای سفر آماده باشد و فقط خود را برای پرواز به فرودگاه برسانید. قیمت بلیط لحظه آخری بسیار کمتر از دو نوع دیگر است.

یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌ها علاوه‌بر زمان خرید و اختلاف قیمت، در رابطه با امکان کنسلی بلیط‌هاست. با این توضیح که برخلاف بلیط‌های سیستمی که می‌توانید با توجه به شرایط تعیین شده توسط ایرلاین‌ها، آن‌ها را کنسل کنید ولی کنسلی بلیط هواپیما چارتر در اکثر ایرلاین‌ها امکان‌پذیر نیست. این موضوع در رابطه با بلیط‌های لحظه آخری نیز وجود دارد و در صورت کنسل کردن، همه هزینه بلیط از بین می‌رود.

در نهایت اینکه بلیط‌های چارتری و لحظه آخری برخلاف بلیط سیستمی برای کودکان و بزرگسالان نرخ یکسانی دارد.

اطلاع از انواع بلیط‌های پرواز و همچنین نکات مربوط به خرید آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید علاوه‌بر طی کردن یک فرآیند ساده، خرید امن‌تر و همچنین سریع‌تری داشته باشید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما