شناسهٔ خبر: 67318361 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»

ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتوی ماورای بنفش، ۲۰۰ برابر شدن سایت‌های اینترنت نسل پنجم در دولت سیزدهم، حمایت از طرح‌های تحول دیجیتال معدنی با انتشار فراخوان مشترک، انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم تبادل دانش حوزه علوم شناختی با کشور چین، پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین از مهم‌ترین رویدادهای امروز در سپهر علم و فناوری کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسته خبری دوم تیر ماه ۱۴۰۳ به مهم‌ترین رویدادهای علمی و فناورانه کشور در این روز خواهد پرداخت:

  • ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش
  • سایت‌های اینترنت نسل پنج در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ برابر شد
  • حمایت از طرح‌های تحول دیجیتال معدنی با انتشار فراخوان مشترک
  • معاونت علمی دولت سیزدهم، رویکرد فعالی از لحاظ مراجعه به مجموعه‌های دانش‌بنیان اتخاذ کرد
  • انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم تبادل دانش حوزه علوم شناختی با کشور چین
  • پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین کلید خورد

ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش

این شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۸۴ با هدف تولید اجزای ساختمانی از جنس یوپی‌وی‌سی، پی‌وی‌سی، چوب پلاستیک فعالیت خود را در شهرک صنعتی نجف آباد استان اصفهان آغاز کرد و اکنون در مساحتی بیش از ۱۲۰هزار متر مربع و با بهره گیری از بزرگترین مجموعه خطوط اکستروژن با بیش از ۳۰۰ نفر نیرو، به عنوان یکی از تولید کنندگان قطعات پلیمری ساختمانی در کشور شناخته می شود.

از جمله مطرح ترین محصولاتی که اکنون در این مجتمع تولید می شوند می‌توان به پانل های سقفی و دیواری و کلیه ابزارهای نصب آن از جنس یو پی وی سی همچنین انواع قرنیز، پروفیل های در و پنجره از جنس یو پی وی سی در انواع دسته بندی سفید و رنگی با نام تجاری سی فور همچنین درهای داخلی ساختمان و کلیه قطعات و چارچوب آن با نام تجاری سی در و از جنس چوب پلاستیک اشاره کرد که در این مجتمع تولید و به بازار مصرف آن عرضه می شود.

این شرکت برای اولین بار در دنیا، لایه‌ای به نام هاتملت را بر سطح پروفیل‌ها اعمال کرد که مقاومت دائم آن‌ها در برابر آفتاب را تضمین می‌کند.

از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»

سایت‌های اینترنت نسل پنج در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ برابر شد

عیسی زارع‌ پور روز شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه سایت های ۵G از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد اظهار کرد: پیش از دولت کمتر از ۱۰ سایت نسل پنج به صورت آزمایشی در کشور فعال بود، اکنون بیش از یکهزار و ۹۰۰ سایت نسل پنج فعال است.

از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»

حمایت از طرح‌های تحول دیجیتال معدنی با انتشار فراخوان مشترک

با هدف حمایت از پروژه‌های تحول دیجیتال در بخش معدن و صنایع معدنی با محوریت هوش مصنوعی، فراخوان مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.

این همکاری در راستای توسعه و کاربردی‌سازی فناوری‌های تحول‌آفرین و با تمرکز بر توسعه فناوری هوش مصنوعی در صنایع معدنی‌ است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در نظر دارند با شناسایی طرح‌ها، پروژه‌ها و مجموعه‌های فعال و علاقه‌مند، به حمایت از شرکت‌های توانمند در این حوزه بپردازند.

از شرکت‌ها و مجموعه‌های متقاضی دعوت شد تا به منظور بهره‌مندی از این حمایت‌ها، نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت نام خود اقدام کنند. طبق این فراخوان تنها شرکت‌هایی می‌توانند در مرحله دوم ارسال پروپوزال شرکت کنند که در مرحله اول فراخوان نیز شرکت‌ کرده باشند. زمان ارسال طرح‌ها تا ۱۵ تیر ماه جاری اعلام شده است.

معاونت علمی دولت سیزدهم، رویکرد فعالی از لحاظ مراجعه به مجموعه‌های دانش‌بنیان اتخاذ کرد

معاون علمی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه توافق‌نامه برش استانی قزوین با بیان این‌که یکی از اهداف معاونت علمی در برنامه برش استانی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف زیست‌بوم علم و فناوری است، تاکید کرد: دغدغه هم‌افزایی هزینه‌کردها و اقدامات استانداری، پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و بخش خصوصی، معاونت را به عملیاتی کردن برنامه برش استانی رهنمون کرد.

از «ابداع فناوری تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتو ماورای بنفش» تا «پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین»

انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم تبادل دانش حوزه علوم شناختی با کشور چین

با هدف توسعه و گسترش هدفمند همکاری‌های علمی و فناورانه، انتقال و تبادل دانش و تجارت مبتنی بر محصولات فناورانه و پیشرفته در حوزه سلامت و علوم شناختی با کشور جمهوری چین، تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم سه‌جانبه همکاری‌های علمی و فناورانه سلامت محور و علوم شناختی در حوزه بین‌المللی میان دو نهاد حمایتی و یک مرکز دانشگاهی کشورمان به امضا رسید.

پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین کلید خورد

توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری قزوین با هدف حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، امروز، دوم تیر ماه در محل این معاونت امضا شد.

۲۲۷۲۲۷

نظر شما