شناسهٔ خبر: 67081141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس تأمین اجتماعی اردستان خبر داد؛

افزایش ۱۳ درصدی تعداد کمک هزینه ازدواج پرداخت شده در اردستان

اردستان-رئیس تأمین اجتماعی شعبه اردستان گفت: کمک هزینه ازدواج پرداخت شده توسط شعبه اردستان نسبت به سال گذشته، از نظر تعداد ۱۳ درصد و از لحاظ مبلغ ۷۸ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا تاجرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با هدیه ازدواج تأمین اجتماعی، اظهار کرد: به موجب ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی به بیمه‌شده خانم یا آقا که برای اولین بار ازدواج می‌کند، مبلغی معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق عنوان کمک هزینه ازدواج به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی در مورد شرایط بیمه شده برای دریافت این کمک هزینه افزود: باید در تاریخ عقد، رابطه استخدامی وی با کارفرما قطع نشده و بیمه پرداز فعال باشد. همچنین ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل حق‌بیمه ۷۲۰ سابقه پرداخت حق بیمه داشته، عقد ازدواج دائم و برای اولین بار بوده و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه اردستان خاطرنشان کرد: برای ارائه درخواست دریافت کمک هزینه ازدواج، نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک کاغذی نیست بلکه مخاطبان می‌توانند به صورت کاملاً غیرحضوری اقدام نمایند.

تاجرزاده ادامه داد: بیمه شدگان می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری es.tamin.ir یا اپلیکیشن "تامین‌من" از طریق منوی بیمه‌شدگان، حمایت‌های کوتاه مدت، درخواست کمک هزینه ازدواج، با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت هدیه ازدواج ثبت نمایند.

وی تصریح کرد: تعداد کمک هزینه پرداختی شعبه اردستان طی سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۸ مورد و به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر تعداد ۱۳ درصد و از لحاظ مبلغ ۷۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس تأمین اجتماعی اردستان یادآور شد: تأمین اجتماعی شعبه اردستان هشت‌هزار و ۱۰۰ نفر بیمه شده اجباری و در مجموع حدود بیست و هشت هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد.

نظر شما