شناسهٔ خبر: 67086197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد ۷۸ درصدی هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اردستان

رئیس شعبه تامین اجتماعی اردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۸ مورد و به مبلغ سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ که تعداد ۵۱ مورد و مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علیرضا تاجرزاده ظهر امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبلغ پرداختی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر تعداد ۱۳ درصد و از لحاظ مبلغ ۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی به ارتباط برخط سامانه تأمین اجتماعی با سازمان ثبت احوال کشور اشاره و افزود: برای دریافت «هدیه ازدواج» نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی نیست و با مراجعه به سامانه es.tamin.ir امکان ثبت درخواست آن فراهم است.

رئیس تأمین اجتماعی اردستان درباره شرایط دریافت این کمک هزینه گفت: این هدیه در هنگام ازدواج اول به بیمه‌شدگان اجباری تعلق می‌گیرد و بیمه‌شده برای بهره‌مندی از آن باید در پنج سالِ پیش از تاریخ عقد دائم، حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد، همچنین در تاریخ عقد بیمه‌شده باید در یکی از کارگاه‌های تحت پوشش سازمان بیمه‌پرداز باشد.

تاجرزاده تصریح کرد: اگر زن و شوهر، هر دو حائز شرایط مصرح در قانون تأمین اجتماعی باشند، این هدیه به هر دو نفر اهدا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد که با احتساب حدود ۵۰۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی، حدود ۷۴ درصد جمعیت شهرستان از تعهدات مختلف بلند مدت و کوتاه مدت و حمایت‌های درمانی سازمان بهره‌مند هستند.

نظر شما