شناسهٔ خبر: 67078160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

دانشگاه‌ها پیشران تربیت مدیران تراز انقلاب باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی با تأکید بر اینکه باید گفتمان نخبگانی در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شود، گفت: دانشگاه‌های کشور باید پیشران تربیت مدیران تراز انقلاب باشند و مدیرانی مؤمن و جهادی تربیت کنند.

صاحب‌خبر -

گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین طاهری آکردی»، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز، ۱۹ خردادماه در آیین اختتامیه همایش علمی، نخبگانی، منطقه‌ای «امر به معروف و نهی از منکر» غرب کشور که در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به‌ویژه شهیدجمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) تأسیس شد.

وی افزود: موضع‌گیری که دولت موقت در آن زمان نسبت به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گرفت، از عملیاتی شدن این ستاد جلوگیری کرد تا اینکه در سال ۱۳۷۲ این ستاد توسط حجت‌الاسلام قرائتی و شهید رئیسی و آیت‌الله جنتی با هدف اجرای اصل هشتم قانون اساسی تأسیس شد که سه نظارت مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم را تأکید می‌کند.

طاهری آکردی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ازجمله فرائض است که همه عبادات ازجمله نماز، روزه و حج در برابرش مثل قطره در مقابل دریا است، اظهار کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباشد نماز و روزه هم ارزشی ندارد، کمااینکه امام حسین (ع) زمانی قیام کرد که مردم نماز، روزه و حج به جا می‌آوردند و قرآن می‌خواندند. هدف امام حسین (ع) از قیام کربلا احیای حکومت دینی، حکمرانی الهی و حکمرانی متعالی بود.

وی با اشاره به اینکه هدف امر به معروف و نهی از منکر در واقع احیای ولایت است، ادامه داد: حج، روزه، نماز، جهاد و حجابی ارزش دارد که تحت ولایت حق باشد کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند در واقع می‌خواهد راه امام حسین (ع) را ادامه بدهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه شعور حسینی مهم‌تر از شور حسینی است، گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که حکمرانی دینی را به پیش ببریم، کمااینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید: حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی افزود: در حکومت نباید رانت، تبعیض و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد، اگر در حکومت این ضعف‌ها وجود داشت بیانگر این است که حکومت از یک حکومت آرمانی بودن فاصله گرفته و وظیفه ما این است که در اینجا حضور پیدا کنیم.

طاهری‌آکردی با بیان اینکه در بحث آموزش دوره‌های مختلفی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر طراحی شده است، افزود: آمرین به معروف و ناضهیان از منکر باید سعه صدر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب نیز در عرصه پیشگیری و فرهنگی ورود پیدا کردیم و دوره‌های آموزشی مختلف برگزار می‌شود، گفت: عفاف و حجاب جزو کوچکی از امر به معروف است، امر به معروف به‌معنای حکم‌رانی متعالی است و باید نظام مالی حکومت درست شود، توزیع عادلانه ثروت محقق شود، تولید رونق پیدا کند، تبعیض در جامعه برطرف شود، بی‌عدالتی از بین برود و این جامعه مورد هدف است.

طاهری‌آکردی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها متشکل از امام جمعه و دبیر نیست بلکه بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی عضو آن هستند و در واقع حاکمیت وسط آمده، گفت: قانون چهار وظیفه شامل ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از آمران عفاف و حجاب را برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص کرده است.

وی به اهمیت آموزش در بحث امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: اهل‌بیت (ع) نه نسبت به منکر با منکر برخورد می‌کردند و نه نسبت به منکر بی‌تفاوت بودند بلکه مسئله را حل می‌کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم توجه ویژه به کنشگری اجتماعی اهل‌بیت تأکید کرد و افزود: در این راستا ضرورت دارد نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌های علمی نخبگانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه باید گفتمان نخبگانی در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شود، اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور باید پیشران تربیت مدیران تراز انقلاب باشند و مدیرانی مؤمن و جهادی تربیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم را مطالبه‌گر بار بیاوریم به این معنا که اگر منکری در جامعه ایجاد شد اول خود مردم آن را پس بزنند و بعد دستگاه‌های نظارتی و امنیتی ورود پیدا کنند، گفت: اقدامات خوبی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته و در این راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در قوه قضائیه در استان‌ها شکل گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما