شناسهٔ خبر: 67074931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دبیر ستاد امربه معروف کشور:

امربه معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن در اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی گفت: امربه معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن در اسلام است که اگر نباشد، احیای حکومت دینی و حکم‌رانی الهی متعالی و احیای ولایت که هدف امربه معروف و نهی از منکر است، محقق نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی، امروز در همایش علمی، نخبگانی، منطقه‌ای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر غرب کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای خدمت اظهارداشت: هدف ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر براساس اجرای اصل هشتم قانون اساسی سه اصل نظارت مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم است.

 

دبیر ستاد امربه معروف کشور با بیان‌اینکه امربه معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن در اسلام است که اگر نباشد، احیای حکومت دینی و حکم‌رانی الهی متعالی و احیای ولایت که هدف امربه معروف و نهی از منکر است، محقق نمی‌شود.

 

وی عنوان‌کرد: در حکومت اسلامی نباید رانت، تبعیض و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد و آمرین به معروف وظیفه دارند در این زمینه‌ها ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی با بیان اینکه وظیفه ستاد امربه معروف ترویج امربه معروف، نظارت بر اجرای امربه معروف و نهی از منکر، حمایت از آمرین و بحث عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: در بحث آموزش؛ آموزش های مختلف طراحی شده است چراکه آمرین باید رفتارهای فردی و اجتماعی را در برابر ناهیان از منکر فرا بگیرند و از سیره ائمه(ع) پیروی کنند.

 

وی با بیان اینکه در راستای نظارت بر فریضتین امربه معروف و نهی از منکر، تشکل های مردمی وظیفه دارند هرجا که منکری بود ورود پیدا کنند، گفت: آمرین به معروف باید سعه صدر داشته باشند.

 

دبیر ستاد امربه معروف کشور خاطرنشان‌کرد: در بحث حمایت از آمرین، از وکلای جهادی دعوت شده است و گروه‌های جهادی مختلفی در کشور شکل گرفته است و از آمرین به معروف دفاع می شود.

 

وی تشکیل کمیته احراز جانبازان و شهادت در ستاد، احیا شعب ویژه امربه معروف در قوه قضاییه را از دیگر اقدامات بیان‌کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی ادامه‌داد: در حوزه عفاف و حجاب نیز در عرصه پیشگیری و فرهنگی ورود پیدا کردیم و دوره های آموزشی مختلف برگزار می شود، گروه های تذکر لسانی فعال بوده و گروه های جهادی در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه از نقاط ضعف ستاد این است که ستاد در منظر عمومی جایگاهی را که باید ندارد، گفت: عفاف و حجاب جز کوچکی از امربه معروف است، امر به معروف به معنای حکم‌رانی متعالی است و باید نظام مالی حکومت درست شود، توزیع عادلانه ثروت محقق شود، تولید رونق پیدا کند، تبعیض در جامعه برطرف شود، بی عدالتی از بین برود و این جامعه مورد هدف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی خاطرنشان‌کرد: در بحث گفتمانی به این نتیجه رسیدیم باید نخبگان جامعه چه علمی و چه نخبگان هنری ورود پیدا کنند و باید گفتمان عدالت محوری در جامعه اتفاق بیفتد که اگر این گفتمان جا نیفتد هیچ وقت جامعه برای ظهور امام زمان(عج) که بالاترین مرتبه حکم‌رانی دینی حضور معصوم در راس قدرت است، شکل نخواهد گرفت.

 

وی تاکیدکرد: باید گفتمان نخبگانی در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شود، نشست علمی و کرسی آزاداندیشی و همایش برگزار شود و محققان و نویسندگان را وارد عرصه کنیم و برای اینکه گفتمان نخبگانی جا بیفتد محیط های دانشگاهی بهترین مکان است.

 

 

دبیر ستاد امربه معروف کشور گفت: دانشگاه‌های کشور باید پیشران تربیت مدیران تراز انقلاب باشند مدیرانی که قرار است بعد از ظهور امام زمان(عج) جامعه را اداره کنند .

 

وی تاکید کرد: باید فرهنگ مطالبه‌گری بین مردم تقویت شود و ارزش‌ها را بزای مردم تبیین کرد.

نظر شما