شناسهٔ خبر: 67077635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بورل: حمام خون در غزه باید بی‌درنگ پایان یابد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که افزون بر ۲۰۰ شهید فلسطینی برجای گذاشت، تصریح کرد که حمام خون در این منطقه باید بی‌درنگ پایان یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: گزارش‌ها از غزه درباره کشتار غیرنظامیان وحشتناک است و ما این عملیات را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی ادعا کرد که طرح ۳ مرحله‌ای رئیس جمهور آمریکا، راهی برای برقراری آتش‌بس پایدار و پایان دادن به کشتار مردم فلسطین است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۳۱ می ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

با این حال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای حفظ حیات قدرت، بر تداوم جنگ اصرار دارد همچنان به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه صورت داد که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر با اعلام اینکه «ما بسیار نگران ادامه تنش‌ها در امتداد مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم»، ابراز امیدواری کرد که رژیم اسرائیل و حماس در پی طرح پیشنهادی صلح بایدن با یکدیگر توافق کنند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی طی ۸ ماه گذشته دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

این رژیم بدون هیچگونه دستاوردی قافیه را باخته و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما