شناسهٔ خبر: 67286360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فرمانده نظامی جدید چین قلبی از آهن دارد!

دانشمندان از فرمانده نظامی هوش مصنوعی ساخته‌شده خود به‌عنوان یک استراتژیست کارکشته و باهوش یاد می‌کنند که دارای قدرت تصمیم‌گیری بالایی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، دانشمندان چینی ظاهراً یک «فرمانده هوش مصنوعی» تولید کرده‌اند! این «فرمانده مجازی» که در آزمایشگاهی در کالج عملیات مشترک «دانشگاه دفاع ملی» چین در شهر «شیجیاژوانگ» نگه‌داری می‌شود، می‌تواند بسیاری از جوانب یک فرمانده واقعی مانند تجربه، الگوهای فکری و شخصیت آن‌ها را شبیه‌سازی کند.

 
پیش‌بینی ابتلا به پارکینسون به کمک هوش‌مصنوعی!


براساس گزارش‌های موجود، این فرمانده هوش مصنوعی هم‌اکنون در بازی‌های رایانه‌ای در حال آزمایش است و دانشمندان ادعا دارند که دارای قدرت فرماندهی بسیار خوبی است و به‌سرعت رشد می‌کند. تیم چینی به رهبری «جیا چنکسینگ»، می‌گویند که فناوری آن‌ها علیرغم پتانسیل‌های زیادی که در کاربردهای نظامی دارد، خطرات خود را نیز به‌همراه دارد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، شاهد استفاده از این فناوری در برخی پهپادها و سگ‌های رباتیک هستیم که به مرور زمان، آزادی حرکت و قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. با این حال، قدرت اصلی مقرهای فرماندهی همچنان در دستان انسان‌ها است، اما فناوری جدید دانشمندان چینی هرچند هنوز در مراحل ابتدایی خود به نظر می‌رسد، ممکن است این موضوع را نیز تغییر دهد.

ارتش آزادی‌بخش خلق طرح‌های عملیاتی زیادی را برای درگیری‌های نظامی احتمالی در مناطقی مانند تایوان آماده کرده و دانشمندان می‌گویند که آزمایش این طرح‌ها و بررسی عملیات آن‌ها وظیفه آن‌ها است.

 

فرمانده هوش مصنوعی چین؛ یک استراتژیست کارکشته


دانشمندان از فرمانده نظامی هوش مصنوعی ساخته‌شده خود به‌عنوان یک استراتژیست کارکشته و باهوش یاد می‌کنند که «دارای توانایی‌های ذهنی سالم، شخصیت متین و استوار و قادر به تجزیه‌وتحلیل موقعیت‌ها» است و از تصمیم‌گیری‌های احساسی دوری می‌کند. البته شخصیت آن در صورت لزوم قابل تنظیم است.

علاوه بر این، فرمانده هوش مصنوعی چین می‌تواند تهدیدات جدید را شناسایی کند، برنامه‌ریزی کند و همچنین از پیروزی یا شکست‌های خود درس بگیرد.

کشورهای سراسر جهان هم‌اکنون در رقابت با یکدیگر بر سر کاربردهای نظامی هوش مصنوعی هستند و از چین همراه با ایالات متحده به‌عنوان پیشتازان این زمینه یاد می‌شود.

نظر شما