شناسهٔ خبر: 67286552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

یک ایرانی‌ فرمانده ناوگروه آمریکا شد

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: بر اساس اعلام فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام)، یک نظامی ایرانی‌تبار به نام دریادار کیوان حکیم‌زاده به سمت فرمانده ناوگروه ضربتی ۲ ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده منصوب شده است.
سنتکام در حساب کاربری اکس (توییتر) خود ضمن اعلام این خبر افزود که "فرماندهی ناوگروه ضربتی ۲ اینک در دستان بسیار توانمند قرار گرفته است."
این ناوگروه در سال ۱۹۳۱ میلادی تاسیس شده و ۹ اسکادران را در بر می‌گیرد که در حال حاضر زیرمجموعه ناوگان پنجم ایالات متحده در خاورمیانه محسوب می‌شود. ماموریت این ناوگروه، پشتیبانی از امنیت و ثبات در حمل و نقل دریایی در منطقه عنوان شده است.این ناوگروه همچنین در جریان عملیات ایالات متحده آمریکا در نبرد علیه داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز شرکت داشت.
حکیم‌زاده متولد دهه ۱۹۶۰ میلادی در ایالت تگزاس آمریکا از پدری ایرانی و مادری آمریکایی است. این نظامی ایرانی‌تبار اگرچه در کودکی به ایران رفته بود اما خانواده او در پی  وقوع انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ مجبور به ترک کشور و بازگشت به آمریکا شده بودند.
دریادار کیوان حکیم‌زاده در رشته مهندسی برق و در دانشگاه کارنگی ملون تحصیل کرده و در سال ۱۹۹۲ در بخش آموزشی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مشغول به کار شده است.
او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه اولد دامینیون، کالج جنگ دریایی و دانشکده مطالعات بین‌المللی پیشرفته در دانشگاه جانز هاپکینز اخذ کرده است.
این نظامی ایرانی‌تبار سابقه بیش از  ۳۱۰۰ ساعت پرواز دارد و پیش از این فرماندهی عملیاتی اسکادران‌های نیروی دریایی در ناوهای یو‌اس‌اس هری ترومن و یو‌اس‌اس مونت ویتنی را برعهده داشته و نیز در ناو یو‌اس‌اس جان سی. استنیس به عنوان افسر اجرایی خدمت کرده و تحلیلگر جنگ ضربتی و دستیار اجرایی در ماموریت‌های نظامی پنتاگون بوده است.
او همچنین تا کنون به پاس خدمات‌ خود موفق به دریافت مدال لژیون شایستگی، ستاره برنز و مدال خدمت شایسته دفاعی شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما