شناسهٔ خبر: 67340238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

برق پاشنه آشیل اسرائیل در جنگ با حزب الله

تسنیم

با وجود آنکه وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا در مورد تاب آوری تاسیسات برق اسرائیل در صورت وقوع جنگ با حزب الله اطمینان داد، اما کارشناسان تاکید دارند برق پاشنه آشیل اسرائیل در این جنگ خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد، ایلی کوهن که امروز صبح با رادیو اف ام ۱۰۳ گفتگو می‌کرد خبر داد، تاسیسات تولید برق یکی از مراکزی است که در زمان وقوع جنگ مورد تهدید قرار می‌گیرند و با توجه به جایگاه راهبردی که دارند، یکی از اهداف محسوب می‌شوند، از اینرو تلاش‌هایی برای حفاظت از آنها در حال انجام است و در همین رابطه نشست‌هایی برای بررسی راهکاری حفاظت از آنها برگزار شده است.

کوهن همچنین با اشاره به اظهارات مدیر عامل شبکه برق اسرائیل که اعلام کرده بود در صورت بروز ۷۲ ساعت قطعی برق در اسرائیل زندگی کردن در آن محال خواهد بود، گفت: من شخصا ژنراتور نخریده ام، به هر شکل ما مجموعه‌ای از سناریوهای جایگزین را داریم که امکان رسانه‌ای کردن آن وجود ندارد.

گفتنی است معاریو در گزارش دیگری از افزایش بسیار زیاد تقاضا برای خرید ژنراتورهای خانگی توسط صهیونیست‌ها بعد از قوت گرفتن احتمال گسترش درگیری با حزب الله خبر داد و نوشت: فروشندگان ژنراتورهای خانگی اعلام می‌کنند که تقاضا برای خرید آن به شدت افزایش یافته است و شمار مشتریان آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

ایتان شرابی مدیر منطقه برق شمال (فلسطین اشغالی) هم اعلام کرد: ما برای تمامی سناریوها آماده می‌شویم که یکی از آنها آن است که این منطقه به دلیل حملاتی که به تاسیسات تولید برق صورت می‌گیرد، برای چند روز پیاپی در خاموشی به سر ببرد.

این رسانه همچنین به نقل از یکی دیگر از فروشندگان خبر داد، آنقدر تقاضا برای خریدی ژنراتور افزایش یافته است که ما نمی‌دانیم چگونه به تمامی آنها پاسخ دهیم.

نظر شما