شناسهٔ خبر: 68152531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا

نیروگاه اتمی زاپروژیا که روسیه کنترل آن را به دست دارد، در پی حمله اوکراین دچار حریق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی حمله ارتش اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که کنترل آن را روسیه در اختیار دارد، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا طعمه حریق شد. به گفته مقامات این نیروگاه، آتش در نزدیکی برج‌های خنک‌کننده در حال زبانه کشیدن است.

کانال تلگرامی این نیروگاه نوشت: در نتیجه بمباران اوکراینی‌ها، آتش در کنار رودخانه‌ای که برج‌های خنک‌کننده در این منطقه قرار دارد، درگرفته است. کارکنان وزارت خدمات اضطراری در محل حادثه مشغول کار هستند. آتش به زودی مهار می‌شود و به هیچ عنوان فعالیت این نیروگاه را تحت‌الشعاع قرار نداده است.

یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا پیش‌تر اعلام کرد که سیستم‌های خنک‌کننده نیروگاه زاپروژیا در پی حمله اوکراین، طعمه حریق شده است.

به گفته وی، تمام ۶ رآکتور نیروگاه در حالت خاموشی سرد هستند و خطر انفجار وجود ندارد. بالیتسکی همچنین اضافه کرد که تشعشعات پیرامون نیروگاه و شهر «انرهودار» نیز همچنان عادی است.

روسیه در ماه‌های آغازین عملیات نظامی در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، منطقه زاپروژیا را تصرف و پس از برگزاری همه‌پرسی و با رای اکثریت ساکنان، آن را به خاک خود الحاق کرد. نیروگاه اتمی زاپروژیا نیز در همان برهه تحت کنترل روسیه قرار گرفت. اوکراین بارها مدعی شده است که مسکو به این نیروگاه حساس حمله می‌کند!

برچسب‌ها:

نظر شما