شناسهٔ خبر: 67075958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

داستان مریضخانه‌ای در شهر و تلاش‌های پدر و پسری برای ناک اوت قُلدران

داوود مرادیان، نویسنده و منتقد سینما،در دوازدهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه به بررسی چهار فیلم کوتاه «مریضخانه مرکزی»، «وضعیت آرام»، «ناک اوت»، «تحت فشار» خواهد پرداخت.

صاحب‌خبر -

به‌‌گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 20 خرداد‌ماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترک وحید نامی و نوید نامی، «وضعیت آرام» به کارگردانی مهدی دواچی، «ناک اوت» به کارگردانی محسن با نصیری، «تحت فشار» به کارگردانی وحید رابودان روی پرده خواهند رفت.

داوود مرادیان، منتقد سینما، نویسنده و مدرس دانشگاه و سینما کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که  پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترک وحید نامی و نوید نامی و تهیه‌کنندگی نیلوفر زیوردار و انجمن سینمای جوانان ایران در ژانر فانتزی-گروتسک ساخته شده و روایت مریضخانه مرکزی شهری است که در آن یک غده بسیار بزرگ از شکم شهردار خارج شده و باعث به‌وجود آمدن بحران‌های زیادی در شهر می‌شود.

این فیلم در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم لس‌آنجلس (IFS) به نمایش در خواهد آمد.

«وضعیت آرام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی دَواچی داستان دختری به نام آرام است که در خوابگاه پسرانه گیر افتاده است… . آرمین حمدی‌پور، ماهان رجایی، محیا بابالو و صمد فرهنگ بازیگران این فیلم هستند.

«ناک اوت» کاری است از محسن بانصیری که داستان پدری را با بازی علیرضا ثانی‌فر روایت می‌کند که خود توانایی ایستادگی در برابر قلدری را ندارد اما تلاش می‌کند به پسرش آموزش بدهد در برابر قلدری بایستد.

«تحت فشار» اثری از وحید رابودان است که  آن را به طور مشترک با ساسان نعمت‌اللهی تهیه‌کنندگی کرده. مینا سلیمی، علی ابدالی، نازنین نادرپور، نسترن امیر، مبین سپاس‌زاده و رضا عیسی‌آبادی، نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

دوازدهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ 20 خرداد‌ماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

نظر شما