شناسهٔ خبر: 67110525 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

کارگردان «عطرآلود» به تماشای فیلم‌های کوتاه نشست/ لذت تماشای جمعی فیلم‌کوتاه

هادی مقدم‌دوست فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران به‌عنوان مهمان ویژه دوازدهمین نوبت از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه، به تماشای چهار فیلم‌کوتاه نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین نوبت از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه در حالی روز یکشنبه 20 خردادماه در سینما بهمن تهران برگزار شد که هادی مقدم‌دوست به‌عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت و به تماشای فیلم‌های کوتاه «مریضخانه مرکزی»، «وضعیت آرام»، «ناک اوت» و «تحت فشار» نشست.

مقدم‌دوست که این روزها فیلم سینمایی «عطرآلود» را در حال اکران در سینماهای کشور دارد، در ابتدای پاتوق فیلم‌کوتاه و پیش از آغاز اکران فیلم‌ها در سخنانی خطاب به حاضران در این پاتوق گفت: واقعا تماشای دسته‌جمعی و گروهی فیلم، لذت ویژه‌ای دارد و اساسا طراحی سالن سینما، با همین منطق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: لذت مضاعف در پاتوق فیلم‌کوتاه این است که این فرصت را داریم تا در کنار سازندگان فیلم‌ها به تماشای آثارشان بنشینیم. گویی یک کارگردان، این افتخار را به ما داده است تا در یک جمعه دوستانه و به‌صورت اختصاصی به تماشای اثرش بنشینیم و نظر بدهیم. به همین دلیل هر بار حضور در پاتوق فیلم کوتاه برایم لذت‌بخش بوده است و خیلی خوشحالم که امروز هم قرار است در کنار چهار کارگردان سینمای کوتاه، به تماشای آثارشان بنشینم.

پاتوق

در ادامه فیلم‌های‌ کوتاه «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترک وحید نامی و نوید نامی، «وضعیت آرام» به کارگردانی مهدی دواچی، «ناک اوت» به کارگردانی محسن با نصیری و «تحت فشار» به کارگردانی وحید رابودان روی پرده رفت و پس از اکران این چهار اثر، هادی مقدم‌دوست درباره آن‌ها گفت: از کارگردان هر چهار فیلم باید تشکر کنم چون فکر می‌کنم الان چهار فیلم واقعا قوی را تماشا کردیم. فیلم‌هایی که هم خوش‌ساخت هستند و هم معتقدم با تسلط ساخته شده‌اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های هر یک از این چهار فیلم‌کوتاه تأکید کرد: ورزیدگی‌های متنوعی برای فیلمسازی لازم است. چه کارگردان باشیم و چه فیلم‌نامه‌نویس، باید بدانیم که اصولا یک «سینماگر» هستیم و در جایگاه هر یک از عوامل تولید یک فیلم، باید این ورزیدگی‌های متنوع را داشته باشیم. به‌خصوص کارگردان و فیلمنامه‌نویس باید این ورزیدگی‌ها را داشته باشند. در ای چهار فیلم، شخصا شاهد این ورزیدگی‌ها بودم.

در ادامه دوازدهمین نوبت از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه، نشست نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه «مریضخانه مرکزی»، «وضعیت آرام»، «ناک اوت» و «تحت فشار» با حضور عوامل این آثار و داود مرادیان به‌عنوان منتقد مهمان، برگزار شد.

 

نظر شما