شناسهٔ خبر: 67074809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دولت سیزدهم و بهبود رتبه کسب و کار و سهم کرمان از تولید ناخالص ملی

استاندار کرمان، با اشاره به احیای ۹ هزار کارخانه در دولت مردمی، گفت: رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به ۴ و سهم استان از تولید ناخالص ملی از سه و ۶ دهم به ۴ درصد بهبود پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست بصیرتی درجمع ثاراللهیان پایتخت مقاومت جهان اسلام در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه دولت شهید آیت اللّه رئیسی به لحاظ آرمانی محکم‌ترین بود؛ گفت: این دولت محکم بر آرمان‌ها ایستاد وشعار‌های انقلاب را داد.

وی افزود: مردم با حضورشان در مراسم تشییع آیت اللّه رئیسی نشان دادند که به آرمان‌های انقلاب وتاکید بر آنها علاقمند هستند وبه خاطر شعار‌های انقلاب وآرمان گرایی آمدند.

استاندار کرمان بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی همیشه نفع مردم را در نظر داشت وبار‌ها تاکید می‌کرد که ببینید نفع مردم در کجاست.

وی در ادامه گفت: در حوزه‌های مختلف دولت شهید رئیسی عملکرد مثبتی داشته است، در حوزه سیاسی کار‌های بزرگی صورت گرفت به عنوان مثال عملیات وعده صادق که سپاه انجام داد و برای اولین بار ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله کرد و افتخار بزرگی برای کشورمان بود.

فداکار، اظهار داشت: شهید رئیسی در بدترین شرایط فرهنگی کشور را تحویل گرفتند، اما هم با شعار و هم در عمل در حوزه فرهنگی فعالیت کردند.

استاندار کرمان با اعلام اینکه در عرصه بین‌الملل نیز دولت فعالیت بسیار اثرگذاری داشته است، تصریح کرد: دولت انقلابی در بدترین شرایط اقتصادی، کشور را تحویل گرفت تا جایی که حتی دولت قبل، عاجز از پرداخت حقوق کارکنان خود بوده است.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی در ابتدای دولت، افزود: رشد نقدینگی در دولت قبل که ۴۲ درصد بود در دولت فعلی به زیر ۲۴ درصد رسیده است، همچنین کسری بودجه نیز در دولت مردمی از بین رفت و به هیچ وجه استقراض از بانک مرکزی انجام نشد.

فداکار با اشاره به فروش ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز در دولت قبل، اظهار داشت:در دولت مردمی سیزدهم فروش نفت به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

وی با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری در دولت شهید آیت‌الله رئیسی مثبت شده است، تصریح کرد: میانگین بیکاری در دولت فعلی تا ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار کرمان گفت: ۹ هزار کارخانه در دولت شهید رئیسی احیا شد.

وی با اشاره به بهبود رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به ۴، عنوان کرد: سهم استان از تولید ناخالص ملی از سه و ۶ دهم به ۴ درصد بهبود پیدا کرده است.  

فداکار تاکید کرد: تلاش اگر صادقانه و برای رضای خدا باشد، مردم حمایت می‌کنند لذا مردم محکم پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.

استاندار کرمان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: انجام روشنگری و جهاد تبیین در میان مردم برای انتخاب فرد اصلح یک ضرورت است.

نظر شما