شناسهٔ خبر: 67283677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان:

پدیده گردوغبار تا فردا در اصفهان تشدید می‌شود /کاهش ۲ درجه‌ای دما

اصفهان - رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشدید پدیده گرد و غبار در استان اصفهان تا فردا عصر است.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شکل گیری جریانات همرفتی به صورت رگبار محلی و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطقی از نیمه غربی و جنوبی استان طی امروز و فردا است.

وی افزود: همچنین از امروز تا هفته آینده در مناطق شمالی، شرقی مرکزی و جنوبی استان شرایط وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تند باد لحظه‌ای در ساعات بعد از ظهر مهیا است که با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید همراه است هشدار سطح زرد شماره ۲۵ در خصوص مخاطرات ناشی از گردوخاک نیز صادر شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در خصوص هشدار سطح زرد شماره ۲۵ ادامه داد: این هشدار در ادامه شرایط باد و گرد و خاک کاهش دید و کیفیت هوا صادر شده است.

وی با بیان اینکه باد، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای همره با گرد و خاک مخاطرات گزارش شده در این هشدار است، افزود: این پدیده بیشتر مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان اصفهان به ویژه شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، خور و بیابانک، برخوار، دولت آباد، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان، زرین‌شهر؛ مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و اصفهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حاجی‌بابایی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: دما در این بازه زمانی در اکثر مناطق استان یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر فردا نیز روند تدریجی گرم شدن هوا تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده دمای ۴ شهر کاشان، مهاباد، آران وبیدگل و بادرود به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای هوای بویین میاندشت نیز در خنک‌ترین ساعات بر روی ۹ درجه سلسیوس ثبت خواهد شد.

نظر شما