شناسهٔ خبر: 67074628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان یزد:

۴۲ اثر جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در یزد به نمایش در می‌آید+فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ۴۲ اثر برگزیده در نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی شامل ۲۶ اثر داستانی و ۱۶ اثر مستند از ۲۵ خردادماه جاری به مدت سه روز در محل پردیس سینمایی تک به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی " روز شنبه در نشستی با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه در مجموع ۷۱۲ اثر از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد افزود: مراحل اجرایی این جشنواره با محوریت ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی - ایرانی برای اولین بار در کشور از سال گذشته آغاز شد.

وی به اهمیت موضوع خانواده، ازدواج و فرزندآوری اشاره و ادامه داد: مسئله مهم ازدواج و ترویج آن در جامعه و بین خانواده‌ها یک موضوع مهم فرهنگی است و بدون شک متاثر از عوامل مختلف است که یکی از این آنها مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ابزار هنر می‌تواند در این بخش بهترین اثرگذاری را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره نخستین رویداد سینمایی کشور است که به صورت تخصصی در این حوزه برگزار و وارد تقویم سینمایی کشور شده بیان کرد: در پایان جشنواره با قضاوت هیات داوران سه اثر در بخش داستانی و سه اثر در بخش مستند معرفی و تجلیل می‌شوند.

حاجی حسینی گفت: از مجموع آثار رسیده به جشنواره ۹ اثر از فیلمسازان استان یزد و بقیه از سایر مناطق کشور هستند و همچنین تهران بیشترین آثار را به خود اختصاص داده و امید است این برنامه‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در ترویج ازدواج در جامعه اسلامی داشته باشد.

وی در ادامه به شرایط ازدواج در استان در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۶۵۳ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۳۹۷ واقعه طلاق ثبت شده و در این مدت شاهد کاهش ۵.۶ درصدی ازدواج و رشد ۶ درصدی طلاق در استان نسبت به سال قبل از آن بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج در زنان ۲۲ سال و در مردان ۲۶ سال در سال گذشته در استان ثبت شد گفت: یزد در سطح کشور دارای رتبه چهارم در پرداخت تسهیلات ازدواج است و همچنین شهرستان‌های خاتم و ابرکوه بالاترین میزان ثبت ازدواج و اشکذر کمترین میزان را دارد.

حاجی حسینی میزان اعتبارات سال گذشته عمرانی ورزش استان را، ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن تا ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد و همچنین تا پایان شهریورماه امسال ۴۰ طرح نیمه تمام در مناطق مختلف افتتاح می‌شود.

۴۲ اثر جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در یزد به نمایش در می‌آید+فیلم

وی اهم این طرح‌ها را شامل چهار استخر سرپوشیده که تمام آنها بالای ۱۵ سال قدمت داشته‌ و همچنین سه چمن طبیعی بزرگ، پنج چمن مصنوعی بزرگ و سایر طرح‌های ورزشی دیگر که نقش مهمی در توسعه ورزش در همه مناطق شهری و روستایی استان دارد.

همچنین در این نشست " مصطفی زارع زاده " رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه تبیین موضوع ازدواج و فرزندآوری فارغ از تمام دیدگاه‌ها و جناح گیری‌های سیاسی نیازمند توجه جدی همه دستگاه‌ها و بخش‌هاست گفت: مشکل اصلی در ترویج این حوزه، فرهنگ سازی و ترویج ازدواج آسان در جامعه است و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در ترویج آن و جوانی جمعیت موثر است.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نظر شما