شناسهٔ خبر: 67070813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل ورزش و جوانان یزد خبر داد

اکران ۴۲ اثر برگزیده در اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی

حمید رضا دهقان

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در اواخر خردادماه سالجاری گفت: طی سه روز برگزاری جشنواره ۲۶ اثر برگزیده داستانی و ۱۶ اثر منتخب مستند اکران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«زهیر حاجی حسینی» امروز ۱۹ خرداد در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی یزد، تصریح کرد: فرایند اجرایی این جشنواره با محوریت ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی ایرانی برای اولین بار در کشور از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بر این باوریم که موضوع ترویج ازدواج به عنوان یک مسئله بینشی و فرهنگی متاثر از عوامل مختلف است که یکی از این عوامل مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ابزار هنر می‌تواند در این بخش بهترین اثرگذاری را داشته باشد.

حاجی حسینی با بیان این که جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ خردادماه دو بخش مستند و داستانی برگزار می‌شود، گفت: در مجموع ۷۱۲ اثر از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بررسی هیات بازبینی، ۱۶ اثر مستند و ۲۶ اثر داستانی برای اکران برگزیده شده است.

وی از برگزاری این جشنواره در محل پردیس سینمایی تک خبر داد و گفت: در نهایت با قضاوت هیات داوران جشنواره، سه اثر در بخش داستانی و سه اثر در بخش مستند معرفی و تجلیل می‌شوند.

این مسئول با بیان این که جشنواره مذکور اولین رویداد سینمایی کشور است که به صورت تخصصی در این حوزه برگزار می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه این رویداد با پیگیری‌های صورت گرفته وارد تقویم سینمایی کشور شده است.

وی با بیان این که ۹ اثر از فیلمسازان یزدی و مابقی از سایر استانهاست که تهران بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در ترویج فرهنگ ازدواج و خانواده موثر واقع شود.

لزوم تبیین امر ازدواج و فرزندآوری فازغ از هر جناحی

«مصطفی زارعزاده» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در جمع اهالی رسانه گفت: تبیین امر ازدواج و فرزندآوری فارغ از تمام دیدگاه‌ها و جناح گیری‌های سیاسی، نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌ها و بخش‌هاست.

وی با اشاره به حوزه سامان خانواده، گفت: مشکل اصلی در ترویج این حوزه، موضوع فرهنگ سازی و ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

زارعزاده نیز نسبت به تداوم و تاثیرگذاری این جشنواره در حوزه ترویج ازدواج و خانواده و جوانی جمعیت ابراز امیدواری کرد.

کاهش ۵.۶ درصدی ازدواج و رشد ۶ درصدی طلاق

حاجی حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از این نشست به موضوع برنامه‌های استان در هفته ازدواج اشاره و عنوان کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از خادمین و خیرین و فعالان حوزه ازدواج، برگزاری نمایشگاه جهیزیه و ازدواج و برنامه‌های فرهنگی جنب نمایشگاه و برپایی گذر ازدواج با همکاری سامان فرهنگی شهرداری، برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح چهار مرکز مشاوره ازدواج در استان، برگزاری شب شعر طنز و راه اندازی کانون وصال شیرین در استان یزد و نیز راه اندازی کمپین مشاوره ازدواج به عنوان دیگر برنامه‌های این هفته خبر داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۶۵۳ واقعه ازدواج و متاسفانه دو هزار و ۳۹۷ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

وی گفت: متاسفانه در سال گذشته شاهد کاهش ۵.۶ درصدی ازدواج و رشد ۶ درصدی طلاق در استان نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم.

وی با بیان این که یزد رتبه چهارم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج را طی سال گذشته کسب کرده است، افزود: شهرستانهای خاتم و ابرکوه بالاترین میزان عمومی ازدواج و اشکذر کمترین میزان عمومی ازدواج را در استان دارند.

حاجی حسینی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان یزد، میانگین سن ازدواج در زنان ۲۲ سال و در مردان ۲۶ سال بوده است.

جهش ۱۶ برابری اعتبارات عمرانی ورزش استان

این مسئول با اشاره به اعتبارات عمرانی ورزش استان، گفت: خوشبختانه اعتبارات سال گذشته ۱۶ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت و به ۲۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی از مرمت سالن شهید صدوقی شهر یزد با قدمت ۵۰ سال، مرمت پایگاه قهرمانی شهید نصیری و تعمیر تعدادی دیگری از اماکن ورزشی استان نیز خبر داد.

حاجی حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری ۴۰ طرح نیمه تمام ورزشی استان از جمله چهار استخر سرپوشیده که تمام آنها بالای ۱۵ سال قدمت داشته‌اند، سه چمن طبیعی بزرگ و پنج چمن مصنوعی بزرگ و تعداد دیگری از طرحهای ورزشی مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام   

نظر شما