شناسهٔ خبر: 67070301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

طرح مردمی سازی محیط زیست در البرز به اجرا درآمد

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم به شعارهایی که در حوزه محیط زیست داشت تحقق بخشیده است گفت: براین اساس طرح مردمی سازی محیط زیست دراین استان به اجرا درآمده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجید درگی  در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: برای اجرای این طرح تامین اعتبارلازم شده و استان البرز به صورت پایلوت کشوری عمل کرد.

وی بیان کرد: دراجرای طرح یاد شده، اردو‌های جهاد تبیین با حضور گروه‌های مختلف مر دمی برای آشنایی آنان با چالش‌های زیست محیطی و فرصت‌هایی که دراین زمینه دراستان البرز وجود دارد برگزار شد.

درگی تاکید کرد: دولت سیزدهم هیچگاه به سمت توسعه ناپایدار یعنی اجرای طرح‌ها بدون ملاحظات زیست محیطی نرفت.

وی اضافه کرد: اگر مصوبه ملی یا استانی در خصوص اجرای پروژه‌ها داشتیم، ولی به صلاح مردم نبود از دستورکار خارج می‌شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز یاد آورشد: بنابراین از ایجاد یک شهرک مسکونی درکانون‌های گرد وغبار استان با دستور استاندار جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: هراقدامی که برای توسعه و اشتغالزایی دراستان البرز صورت می‌گیرد باید ملاحظات زیست محیطی داشته باشند تا به توسعه پایدار برسیم.

شهرستان‌های های کرج و فردیس ۲۲.۵ برابر توان اکولوژیکی خود تراکم دارند

درگی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های های کرج و فردیس ۲۲.۵ برابر توان اکولوژیکی خود تراکم دارند گفت: بنابراین درنتیجه بی توجهی به این نوع ملاحظات زیست محیطی شاهد آلودگی هوا در برخی از روز‌های سال در استان البرز هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته و دولت‌های قبل اقداماتی بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی شده درحالی که در دولت سیزدهم براساس سند آمایش سرزمین، ملاحظات زیست محیطی و سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب درحوزه زیست محیطی تصمیم گیری می‌شود.

نظر شما