شناسهٔ خبر: 67301116 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه موقت پردیسان:

نیروهای انقلابی یکدیگر را تخریب نکنند

حوزه/ امام جمعه موقت پردیسان با بیان این که نامزدهای ریاست جمهوری و اطرافیانشان به چهرۀ درخشان شهید رئیسی پنجه نکشند، گفت: علاوه بر این نیروهای انقلاب یکدیگر را تخریب نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری در خطبه های امروز پردیسان با بیان اینکه عید غدیر عیدالله الاکبر و بالاترین اعیاد در بین جمعه، فطر و قربان است، اظهار داشت: ما مؤمنین باید بزرگداشت این روز را در رفتار و عمل خودمان نشان دهیم.

وی ادامه داد: باید آداب عبادی از جمله غسل روز غدیر که مستحب مؤکد است را به جا آوریم، روزۀ این روز سفارش شده که برابر با صد حج یا عمره مقبول شمرده شده، صدقۀ این روز به صورت ویژه سفارش شده، درهمی صدقه در این روز برابر با دویست هزار درهم در روزهای دیگر است. عمل عبادی در این روز هشتاد برابر محسوب می‌شود.

حجت الاسلام صبوری افزود: جشن‌هایی که در این ایام گرفته می‌شود توصیۀ اهل بیت (ع) است؛ این روز اساساً روز شادی و سرور شمرده شده است، آداب دیگر این روز مسئلۀ دید و بازدید است، روایت آن به صورت عام وارد شده است، یعنی نه فقط دیدار سادات، بلکه به صورت عام به دیدار یکدیگر برویم، تبریک بگوییم و سیل تبریکات راه بیفتد.

خطیب جمعه موقت پردیسان در ادامه با بیان اینکه اطعام روز غدیر از سفارش‌شده‌ترین آداب است، تأکید کرد: اطعام یک نفر برابر اطعام تمام انبیاء و صدیقین است. جدای ازهیئت و مسجد، هر کدام از ما حداقل همسایگان خود را اطعام کنیم.

حجت الاسلام صبوری با بیان اینکه در بحث تبلیغ، مسئلۀ آموزش و پشتیبانی هر دو مهم است تأکید کرد: فضلا دغدغۀ تبلیغ دارند، اما وظیفۀ پشتیبانی بر عهدۀ مسئولین حوزه است. ما مأموریت تبلیغ را به عنوان مأموریتی از طرف ولی فقیه در نظر داشته باشیم. چسبیدن به زمین، چسبیدن به قم، پردیسان خطری جدی است.

وی با برشمردن الزامات اخلاقی کارزار انتخاباتی، گفت: رویۀ اخلاقی شهید رئیسی در تبلیغات انتخاباتی از دستاوردهای این شهید بزرگ است. برخی که می‌خواهند به هر قیمتی به صندلی ریاست برسند دستاوردهای این رئیس جمهور شهید را زیر سوال می‌برند و می‌گویند این سه سال، سه سال فلاکت بود. پنجه نکشید به این چهرۀ درخشان. نفی ناجوانمردانۀ این دستاوردها که گاهی از اطرافیان کاندیداهای انقلابی ما هم دیده می‌شود باید مراقبت شود. دستاوردهای انقلاب نفی نشود. خدماتی که دشمن هم به آن اعتراف می کند، برای رسیدن به یک صندلی زیر سوال نبریم. کاری نکنید مردم به حرفهای شما بخندند.

خطیب موقت جمعه پردیسان یادآور شد: تعارض و درگیری بین طرفداران نیروهای انقلابی خطرناک است. تخریب نکنید، ایراد را بگوییم، اما ما فرق بین تخریب و اصلاح را متوجه هستیم. کسی که در رسانه داد می‌زند به دنبال مطرح کردن خودش است. اگر عدم اجماع و کوتاه نیامدنشان منجر به تکرار کابوس‌های قبلی شود، ملت نیروهای انقلابی را نخواهد بخشید.

حجت الاسلام صبوری با اشاره به اینکه پای‌بندی به مبانی از معیارهای مهم رئیس جمهور شایسته است ، تصریح کرد: استکبارستیزی از مهم‌ترین معیارهای فراملی ماست‌. در داخل مسئلۀ عدالت‌محوری مهم‌ترین مسئله است.

انتهای پیام

نظر شما