شناسهٔ خبر: 67296770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دستاوردهای دولت شهید رییسی از سوی نامزدها نادیده گرفته نشود - اکو

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه موقت پردیسان گفت: برخی می خواهند به هر قیمتی به کرسی ریاست جمهوری برسند و دستاوردهای دولت شهید رییسی از سوی برخی نامزدها نادیده گرفته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیسان با بیان اینکه عید غدیر عید الله الاکبر و بالاترین اعیاد در بین جمعه، فطر و قربان است، اظهار کرد: تا به حال هیچ پیامبری برگزیده نشده مگر اینکه این روز را عید برمی‌شمردند و حرمت و جایگاه آن را می‌دانستند.

خطیب نماز جمعه پردیسان بیان کرد: ما مؤمنین باید بزرگداشت این روز را در رفتار و عمل خودمان نشان دهیم. باید آداب عبادی از جمله غسل روز غدیر که مستحب مؤکد است به جا آوریم، روزه این روز سفارش شده که برابر با صد حج یا عمره مقبول شمرده شده، صدقه این روز به صورت ویژه سفارش شده، درهمی صدقه در این روز برابر با دویست هزار درهم در روزهای دیگر است و عمل عبادی در این روز هشتاد برابر محسوب می‌شود.

حجت الاسلام صبوری ادامه داد: جشن‌هایی که در این ایام گرفته می‌شود، توصیه اهل بیت علیهم السلام است و این روز اساساً روز شادی و سرور شمرده شده است و آداب دیگر این روز مساله دید و بازدید است، روایت آن به صورت عام وارد شده است، یعنی نه فقط دیدار سادات، بلکه به صورت عام به دیدار یکدیگر برویم و تبریک بگوییم

خطیب نماز جمعه پردیسان با بیان اینکه اطعام روز غدیر از سفارش‌شده ترین آداب است، تأکید کرد: اطعام یک نفر برابر اطعام تمام انبیا و صدیقین است و جدای از هیأت و مسجد، هر کدام از ما حداقل همسایگان خود را اطعام کنیم.

حجت الاسلام صبوری با بیان اینکه در بحث تبلیغ، مساله آموزش و پشتیبانی مهم است، اذعان کرد: فضلا دغدغه تبلیغ دارند، اما وظیفه پشتیبانی بر عهده مسؤولان حوزه است و ما این مأموریت تبلیغ را به عنوان مأموریتی از طرف ولی فقیه در نظر داشته باشیم.

وی با برشمردن الزامات اخلاقی کارزار انتخاباتی گفت: رویه اخلاقی شهید رئیسی در تبلیغات انتخاباتی از دستاوردهای این شهید بزرگ است و برخی که می‌خواهند به هر قیمتی به این صندلی برسند دستاوردهای این رئیس جمهور شهید را زیر سوال می‌برند و می‌گویند این سه سال، سه سال فلاکت بود.

خطیب نماز جمعه پردیسان اضافه کرد: باید مراقبت شود و دستاوردهای انقلاب نفی نشود. خدماتی که دشمن هم به آن اعتراف می‌کند، برای رسیدن به یک صندلی زیر سوال نبریم. کاری نکنید مردم به حرف‌های شما بخندند.

حجت الاسلام صبوری یادآور شد: تعارض و درگیری بین طرفداران نیروهای انقلابی خطرناک است. تخریب نکنید، ایراد را بگوییم، اما ما فرق بین تخریب و اصلاح را متوجه هستیم. کسی که در رسانه داد می‌زند به دنبال مطرح کردن خودش است. اگر عدم اجماع و کوتاه نیامدنشان منجر به تکرار کابوس‌های قبلی شود، ملت نیروهای انقلابی را نخواهد بخشید.

خطیب نماز جمعه پردیسان با اشاره به اینکه پای‌بندی به مبانی از معیارهای مهم رئیس جمهور شایسته است، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی از مهم‌ترین معیارهای فراملی ماست و در داخل مساله عدالت‌محوری مهم‌ترین مسئله است.

نظر شما