شناسهٔ خبر: 67069524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۸۸ درصدی مشارکت مازندرانی‌ها در کمک به نیازمندان

بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی ،سال ۱۴۰۲ در مراکز نیکوکاری مازندران جمع آوری شد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۸۸ درصدی مشارکت مازندرانی‌ها در کمک به نیازمندان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت در راستای ترویج فرهنگ احسان و انفاق با محوریت محله و مسجد،  ۲۹۵ مرکز نیکوکاری در شهر‌ها و۹۳ مرکز نیکوکاری در روستا‌های مازندران ایجاد شد که پارسال با جذب ۵۳۸ میلیارد و۱۰۰میلیون تومان کمک مردمی به نیازمندان اهدا شد.

میثم معافی با اشاره به اینکه ۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان ارز این کمک ها نقدی و ۴۵۹میلیارد و۶۱۱ میلیون تومان غیر نقدی بوده افزود:
۸۱ مرکزنیکوکاری به صورت تخصصی  در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، زکات، مسکن، درمان و... به نیازمندان استان خدمات ارائه می‌دهند فعالیت دارند که همگی توسط  اداره می‌گردد.

معافی با بیان اینکه همه مراکز نیکوکاری با کمک معتمدان محلی اداره می شوند، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری استان ،سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱میلیارد و۳۴۳میلیون تومان صدقه جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی گفت: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۱۶میلیارد و۹۸۸میلیون تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: در این مدت با همت مراکز نیکوکاری، بیش از۴۲ میلیاردو۵۵۹ میلیون تومان زکات نیز  جمع‌آوری و۴۱۰ میلیارد و۸۱۰ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز  جذب و به محرومان ارائه شد.

معافی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری نقش فعالی در پویش اطعام مهدوی داشتند افزود: امسال در ماه مبارک رمضان ۹۲۳ آشپزخانه در سراسر استان۷۴هزار سبدکالا، یک میلیون و ۱۵۰ پرس غذای گرم و ۹۸۵ افطاری ساده به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان را بین نیازمندان توزیع کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در جذب کمک‌های مردمی ،سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، ۸۸ درصد افزایش داشت. 

نظر شما