شناسهٔ خبر: 66988757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت ام البنین (س) در میاندورود

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران از افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت ام البنین (س) در روستای چمازتپه شهرستان میاندورود خبر داد.

صاحب‌خبر -

افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت ام البنین (س) در میاندورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، میثم معافی مدیر کل کمیته امداد استان مازندران در حاشیه افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت ام البنین (س) روستای چمازتپه شهرستان میاندورود گفت: راهبرد کمیته امداد توسعه شبکه خیر و نیکوکاری محل محور به ویژه در روستا‌های استان است.

وی با اشاره به شکل گیری شبکه‌های خیر و احسان روستایی در سراسر استان افزود: در استان ۹۳ مرکز نیکوکاری در روستا‌ها در حال فعالیت است و مرکز نیکوکاری حضرت ام البنین (س)، نهمین مرکز نیکوکاری در این منطقه می‌باشد که ویژگی مهم آن بانو محور بودن است و بانوان در شکل گیری و هدایت این مرکز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

معافی با بیان اینکه فقر ما زنانه است و نیاز به درک زنانه در شبکه خیر و احسان داریم گفت: فعال سازی لایه بانوان می‌تواند سرعت خدمت رسانی را افزایش دهد و موجب فعال سازی لایه‌های مختلف جامعه گردد.

وی به شکل گیری مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد اشاره کرد و گفت: ۳۸۸ مرکز نیکوکاری فعال درسراسر استان در حوزه‌ها و بخش های، اشتغال، درمان، مهارتی، فرهنگی، مسکن... به مددجویان و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: با توجه به ظرفیت بالای میاندورود مجمع خیرین شهرستان با حضور فعالین حوزه خیر و احسان محلات، امام جمعه، فرماندار و کمیته امداد در حال شکل گیری است.

معافی تصریح کرد: محله‌ها و روستا‌هایی که رسماً و ثبت شده فعالیت مراکز نیکوکاری خود را آغاز نمایند و وصل به شبکه احسان و نیکوکاری کمیته امداد شوند به صورت ویژه هم افزایی‌ها، ظرفیت‌ها و اعتبارات کمیته امداد با این شبکه‌ها هماهنگ خواهد شد.

نجف زاده سرپرست کمیته امداد میاندورود گفت: با همت مرکز نیکوکاری امام حسین (ع) روستای محمد آباد شهرستان میاندورود ۲۰۰ سبد کالا هر سبد به ارزش یک میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود: ۱۵۰ میلیون تومان لوازم ضروری زندگی نیز در بین مددجویان و نیازمندان منطقه توزیع شد.

نظر شما