شناسهٔ خبر: 66970151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال درنکا

رئیس کمیته امداد نکا از برگزاری کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال دام سبک و سنگین برای ۲۶ نفر از مجریان طرح اشتغال خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رمضان حسینی گفت: کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال دام سبک و سنگین به همراه تحویل دارو‌های دامی برای ۲۶ نفر از مجریان طرح اشتغال با همکاری دامپزشک مجرب در کمیته امداد شهرستان نکا برگزار شد.

وی با توجه به استعداد پرورش دام در این شهرستان افزود:این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و دانش دامداران تحت حمایت و پایدارسازی طرح‌های اشتغال، برگزار شد.

حسینی با اشاره به حضور ۲۶ نفر از مجریان طرح‌های دامداری در این دوره آموزشی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی یک روزه آموزش‌های لازم در زمینه مبارزه با بیماری‌های انگلی دام‌ها و لزوم مبارزه و پیشگیری از آنها، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شیوه‌های مبارزه با آفات، اصول تغذیه مناسب، بیمه دام‌ها، تاثیرات سوء بیماری بر تولیدات دامی، تبدیل روش‌های سنتی دامداری به روش‌های علمی و چرای بی‌رویه مراتع و چراگاه‌ها، به مددجویان ارائه شد.

وی همچنین با بیان اینکه، شناخت علائم بیماری‌های مختلف می‌تواند در پیشگیری از آنها برای حفظ دام موثر باشد، افزود: توسط دامپزشک مجرب در این دوره آموزشی، نکاتی از علائم بیماری‌هایی مانند تب برفکی، هاری، تب کریمه کنگو، سیاه زخم و بهداشت جایگاه دام‌ها ارائه و دارو‌های پیشگیری از این بیماری‌ها بین شرکت کنندگان توزیع شد.

نظر شما