شناسهٔ خبر: 67067905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

انتقاد شدید سخنگوی سازمان ملل از سفیر اسرائیل

ايسنا : سخنگوی سازمان ملل انتشار بخشی از یک تماس تلفنی ضبط شده درباره گزارش کودکان و درگیری‌ها توسط سفیر اسرائیل در این سازمان را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: «کورتنی راتاری» رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل صبح روز جمعه با «گلعاد آردان» نماینده دائم اسرائیل در این سازمان تماس گرفت تا اطلاعات اولیه درباره گزارش کودکان و درگیری‌های مسلحانه را پیش از انتشار رسمی آن به او بدهد تا از گمانه‌زنی‌ها در این باره جلوگیری شود.

خبر مرتبط
اولین واکنش تشکیلات خودگردان به قرار گرفتن "اسرائیل" در لیست سیاه سازمان ملل

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: قرار گرفتن "اسرائیل" در لیست سیاه سازمان ملل به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی اقدامی صحیح در راستای بازخواست و مجازات این رژیم و توقف جنایات آن است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: اسرائیل روز جمعه رسما اعلام کرد که ارتش آن در فهرست سازمان ملل درباره مرتکب شوندگان تخلفات علیه کودکان موسوم به «فهرست ننگ» قرار گرفته است و پس از آن حمله شدیدی را علیه این سازمان و دبیرکل آن آغاز کرد. این اتفاق قبل از ارائه گزارش رسمی به شورای امنیت در ۱۴ فوریه ماه جاری صورت گرفته است. یک نسخه اولیه از گزارش در این تاریخ به اعضای شورای امنیت ارائه خواهد شد و سپس به طور رسمی در ۱۸ ژوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط «ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان مرتبط با این موضوع منتشر خواهد شد.

دوجاریک ادامه داد: این تماس با طرف‌هایی که به تازگی در ضمیمه گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه گنجانده شده‌اند، برقرار می‌شود و هدف آن ارائه اطلاعات اولیه به این طرف‌ها قبل از انتشار گزارش و جلوگیری از درز اطلاعات است.

سخنگوی سازمان ملل در این باره ادامه داد: ضبط ویدئو از آن تماس تلفنی توسط گلعاد آردان و انتشار بخشی از آن در ایکس غیرقابل قبول است و صادقانه بگویم، این چیزی است که من در طول ۲۴ سال کار خود در این سازمان هرگز شاهد آن نبوده‌ام.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به هیئت تل‌آویو در این سازمان اطلاع داده که این رژیم را در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش سازمان ملل متحد قرار داده است.

این لیست که به «لیست ننگ» معروف است شامل کشورها، طرف‌ها و سازمان‌هایی است که به نقض حقوق کودکان پرداخته‌اند.

نظر شما