شناسهٔ خبر: 67066980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس تعزیرات حکومتی اردستان:

متخلفان عرضه خارج از شبکه توزیع مرغ جریمه سنگین می‌شوند

مرتضی عسگری

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: در شش ماه گذشته به ۶ پرونده تخلف عرضه مرغ خارج از شبکه رسیدگی و متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت جریمه‌های میلیاردی محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

امید سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرغداران موظف هستند هرگونه اقدامات خرید نهاده‌های دامی و میزان مرغ تولید شده و به‌طور کلی زنجیره تولید تا توزیع خود را به صورت شفاف در سامانه رهتاب ثبت کنند.

وی با بیان اینکه مرغداران موظف هستند هر میزان تولید خود را در سامانه بارگذاری کنند و در غیر این صورت عرضه خارج از سامانه صورت گرفته و خلاف است، افزود: به تازگی با بازرسی‌های صورت گرفته پرونده عرضه خارج از سامانه ۶۳ هزار کیلوگرم مرغ زنده تشکیل و به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان، گفت: شعبه پس از بررسی پرونده و ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتصابی مرغدار را محرز و متخلف به پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت تعلیقی و جزای نقدی یک میلیارد تومان محکوم شد.

سلامی تصریح کرد: با توجه به تعدد واحدهای مرغداری در شهرستان اردستان تخلف عرضه خارج از سامانه موضوع قابل توجهی است به ویژه در زمانی که قیمت مرغ افزایشی می‌شود که نیازمند آن است که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی قوی‌تر رصد و بررسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه توزیع و عرضه مرغ خارج از شبکه تخلف به شمار می‌آید و در صورت دریافت گزارش از دستگاه‌های مسئول مانند جهاد کشاورزی و دامپزشکی قطعاً با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد، گفت: در شش ماه گذشته به ۶ پرونده تخلف عرضه مرغ خارج از شبکه رسیدگی شده و متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت جریمه‌های میلیاردی محکوم شدند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان بدون اشاره به میزان جریمه مرغداران متخلف خاطرنشان کرد: مبلغ جریمه‌ها بر اساس میزان مرغی خواهد بود که خارج از شبکه و سامانه عرضه می‌شود، اما مطمئناً جریمه سنگینی، بهای عرضه خارج از شبکه مرغ برای مرغداران خواهد بود.

سلامی اضافه کرد: تمام تلاش بر این است تا در چارچوب قوانین و مقررات رسیدگی به پرونده‌ها انجام و صدور احکام نیز در سریع‌ترین زمان به نتیجه رسیده و امکان بازدارندگی بیشتر در جلوگیری از بروز تخلفات نیز مهیا شود.

انتهای پیام

نظر شما