شناسهٔ خبر: 67065338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسکن ملی نائین به نازک کاری رسید

نخستین طرح اجرایی نهضت ملی مسکن در شهر نایین به مرحله نازک کاری رسید.

صاحب‌خبر -

مسکن ملی نائین به نازک کاری رسیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: مرحله سفت کاری طرح ۲۳۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر نایین شامل بلوک‌های ۴ و ۶ واحدی پایان یافته و قرارداد نازک کاری آن با پیمانکار منعقد شده است.
مهدی علمی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان افزود: بیش از ۴۰۰۰ متقاضی در شهر نایین در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد، بیش از ۲۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.
وی گفت: همچنین برای تأمین زمین این طرح ملی، در شهر نایین، زمینی به مساحت ۱۵ هکتار الحاق و ۲.۴ هکتار از اراضی موجود سازمان ملی زمین و مسکن، از طریق شهرداری در حال آماده سازی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود: آماده سازی این زمین‌ها برای ۶۰۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر نایین در حال تکمیل و به صورت ویلایی ۲ طبقه قرعه کشی و تخصیص داده شده است.
علمی با بیان اینکه ۳۰ هکتار اراضی دولتی در حریم شهر به محدوده شهر نایین الحاق شد، گفت: زمینی به وسعت حدود ۳۵ هکتار در محدوده این شهر، از سال‌های گذشته مشکل حقوقی و املاکی داشت که با پیگیری‌های بعمل آمده، این مشکل حل شده است.
به گفته وی، در حال حاضر با توافق با مالکان، در حال تفکیک این زمین برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن در نایین هستیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تأمین زمین برای ۷۴ خانوار که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنان پس از مهر سال ۱۴۰۰ و همچنین خانوار‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال محقق شده و روال اداری واگذاری سند در حال تکمیل است.
شهرستان نایین به وسعت ۲۲ هزار و ۵۶۳ کیلومتر مربع با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر در شرق اصفهان واقع شده است، نایین به شهری با مساحت زیاد و جمعیت کم معروف است به طوری که در هر هکتار، ۲۳ نفر جمعیت ساکن هستند.

نظر شما