شناسهٔ خبر: 67071354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حائز شرایط شدن ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در مبارکه

۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در مبارکه حائز شرایط واگذاری زمین شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

حائز شرایط شدن ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه در اجرای طرح‌های حمایتی مسکن، مراحل توافق با مالکان، الحاق و آماده سازی زمین در شهر‌های مختلف مبارکه در دست اجرا است، گفت: در شهر کرکوند، زمینی به مساحت ۱۰.۷ هکتار به محدوده شهر الحاق شده و مراحل امضای تفاهم نامه برای آماده سازی زمین در حال پیگیری است.
سجاد صریریان ادامه داد: در شهر دیزیچه، نیز قرارداد آماده سازی ۲۰ هکتار زمین در حال انعقاد است و پیش بینی می‌شود امسال به متقاضیان واگذار شود.
وی با بیان اینکه در طالخونچه هم اعطای زمینی به مساحت چهار هکتار پیش بینی شده و در حال مکاتبه الحاق آن هستیم، افزود: بیش از ۲۶۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام کرده اند، که از این تعداد، ۶۰۰ متقاضی حائز شرایط هستند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: مرحله اول اجرای این طرح، ۱۵۱ واحد مسکونی در شهر صفائیه مبارکه به مساحت ۰.۷ هکتار است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در ادامه به دیگر طرح‌های حمایتی مسکن در شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: برای ۱۹ خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول در این شهرستان، ۱۹ واحد مسکونی در طرح مسکن مهر شهر دیزیچه اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: برای خانه دار شدن ۳۰۰ نفر از اقشار ویژه که اسامی آنها را بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اعلام کرده، زمینی در شهر مبارکه اختصاص یافته و در حال تهیه نقشه‌های تفکیکی آن هستیم.
صریریان افزود: برای مسکن محرومان، ۵۷ پلاک زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مبارکه واگذار شده که مکاتبه‌های اداری آن در دست اقدام است.
شهرستان مبارکه با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مساحت حدود هزار و ۲۴ کیلومتر مربع، هفت شهر و ۲۳ روستا دارد.

نظر شما