شناسهٔ خبر: 66795152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۱۵۹ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان

۱۵۹ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان،در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: در مناطق مختلف استان بیش از ۴۶۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های لازم از متقاضیان ثبت نام شده، در حال حاضر بیش از۱۵۹ هزار نفر واجد شرایط فعال هستند که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.

علیرضا قاری قرآن افزود: در حال حاضر برای بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ متقاضی حساب افتتاح شده و برای ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان به ۱۵۹ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استانطرح ها تخصیص یافتند.

وی در خصوص زمان تحویل واحدها بیان کرد: زمان تحویل واحدها بر اساس تاریخ مشخص در قراردادها تعیین می‌شود و عمدتاً این قراردادها ۲ ساله بوده همچنین در این خصوص واریز به موقع آورده توسط متقاضیان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مبلغ آورده اولیه هر متقاضی میلیون تومان است، و مبلغ نهایی و بهای تمام شده هر واحد با توجه به هر طرح، مشخصات فنی، مساحت و تاریخ شروع قراردادها متفاوت می‌شود، بنابراین مبلغ واریزی متقاضیان با توجه به شهر و طرح مورد نظر تفاوت دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، افزود: هم اکنون قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۵ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی بیش از ۲۸ هزار و ۷۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

نظر شما