شناسهٔ خبر: 66743842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲ هزار هکتار زمین

طرح نهضت ملی مسکن در ۲ هزار هکتار زمین در استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲ هزار هکتار زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در سفر به کاشان با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۲۰۰ هکتار اراضی در ۱۱۷ روستا‌های استان الحاق زمین داشته ایم گفت: از هزار و ۸۳۳ هکتار اختصاصی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان، ۳۰۸ هکتار آن در ۸۷ روستا قرار دارد که در حال تفکیک برای ساخت و ساز هستیم.
غلامرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه در ۹ روستای کاشان بیش از ۸۰ هکتار زمین الحاق شده افزود: در کاشان ۱۱ طرح هادی بازنگری شده است.


وی تحویل زمین در قالب طرح جوانی و جمعیت در روستا‌ها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: قرار بود سالانه ۱۵ درصد به مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن اضافه بشود که تا کنون به طور کامل این تخصیص اعتبارات صورت نگرفته است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد:امسال میزان تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و اقساط ۲۰ ساله رسیده که سهمیه استان اصفهان ۲۰ هزار واحد است و ۳۵۰۰ واحد با ۹ بانک عامل عقد قرارداد کرده‌اند و این تسهیلات با پیشرفت فیزیکی ساختمان به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود.
وی از توزیع ۷۰۰۰ تن قیر رایگان برای روستا‌های استان خبر داد و گفت: روستا‌هایی که برنامه ریزی کرده و در مراحل آماده سازی هستند در اولویت هستند.
اسماعیلی از جذب اعتبارات ملی برای تهیه قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹هزار و ۸۹۷ تن قیر در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفت.

نظر شما