جعفر قزوینیان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماکنون هفت طرح در حوزه راهسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اعتبارات ملی در دست اجراست.
وی افزود: این طرحها در راههای اصلی استان به منظور ارتقا، بهسازی و احداث باند دوم اجرا میشود که از مهمترین آنها، بهسازی راه اصلی زنجان به بیجار، زنجان به دندی و دندی به تکاب در استان آذربایجان غربی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات چهار بانده کردن مسیر زنجان - بیجار از سال ۱۳۸۵ به منظور کاهش حجم ترافیک، افزایش سطح سرویس و همچنین ارتقای ایمنی مسیر آغاز شد، اضافه کرد: قطعه سوم از طرح چهار بانده کردن محور زنجان به بیجار به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رسیده است.
قزوینیان افزود: مسیر زنجان به بیجار ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول ۷۶ کیلومتر است که عملیات اجرایی بخش اول آن به طول ۳۵ کیلومتر حدفاصل شهر زنجان تا شهر زرینآباد در سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری رسید.
وی با بیان اینکه قطعه دوم و سوم این مسیر نیز در دست اجراست، گفت: قطعه چهارم این مسیر نیز به طول ۱۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد از سال گذشته پیمانسپاری شده است و در دست اجرا قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اهمیت چهار بانده کردن محور زنجان- بیجار گفت: این مسیر به عنوان یکی از پرترافیکترین راههای استان زنجان است که با بهرهبرداری از آن علاوه بر تسهیل در تردد، کاهش سوانح جادهای و افزایش ایمنی محقق میشود.
وی تصریح کرد: مسیرهای زنجان به بیجار و زنجان به دندی جزو طرحهای تفویضی به این اداره کل نیست و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل مدیریت میشود.
نظر شما