شناسهٔ خبر: 67065014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری پارک آرپادره‌سی در شرق تبریز

شهردار تبریز از اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری پارک آرپا دره سی تا ۱۵ آبمان ماه جاری در شرق تبریز خبر داد. شهردار تبریز از اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری پارک آرپا دره سی تا ۱۵ آبمان ماه جاری در شرق تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در بازدید از این مجموعه گردشگری اظهار داشت: پارک آرپا دره سی در دو فاز یک و دو مجموعا به مساحت ۴۰۰ هکتار با انواع درختان زیر کاشت رفته و به دنبال آن هستیم تا ۱۵ آبان ماه نیز ۱۰۰ هکتار دیگر به محدوده آن اضافه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد فضاهای سبز در فاز یک تفرجگاه آرپا دره سی طی یک دهه گذشته تاکید کرد: لازم است زیرساخت هایی چون روشنایی دکل های برق، نصب ست های ورزشی، کف سازی پیاده راه، آبگیری سپتیک ها و ... در دستور کار قرار گیرد.

هوشیار همچنین با اشاره به ظرفیت برنامه های ورزشی در تفرجگاه آرپا دره سی، برگزاری همایش های پیاده روی ۱۰ هزار نفری را گامی مهم در آشنایی مردم و شهروندان با این مجموعه عنوان کرد.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود توسعه سرانه فضای سبز را یکی از اولویت های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: در سال گذشته با همت همکاران شهرداری تبریز ۱۲۰ هکتار فضای سبز شهری افزوده شده است.

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ نیز در این بازدید اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۴۳۰ درخت در سایت یک و ۳۴ هزار و ۶۲۰ درخت نیز در سایت دو پارک آرپا دره سی کاشت شده است.

به گفته وی، درختان کاشته شده را گونه های مختلفی مانند اقاقیا، بادام، زرد آلو، آلبالو، سرو خمره ای و .... تشکیل می دهند.

شهردار منطقه ۵ فضای فاز یک پارک آرپا دره سی را محلی برای تسلی و آرامش شهروندان دانست و افزود: با هماهنگی هیات های ورزشی، فضای دیگر این پارک نیز برای ورزش هایی مانند اسب سواری، موتور کراس، دوچرخه کوهستان و .... با هدف تخلیه هیجانات جوانان اختصاص می یابد.

انتهای پیام

نظر شما