شناسهٔ خبر: 67065536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضای سبز تبریز ۱۲۰ هکتار اضافه شد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز هوشیار، توسعه سرانه فضای سبز این شهر را از اولویت های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: سال گذشته با همت همکاران شهرداری ۱۲۰ هکتار فضای سبز شهری به این شهر اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «یعقوب هوشیار» در بازدید از مجموعه گردشگری آرپا دره سی، افزود: فضای سبز این مجموعه در ۲ مرحله در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با کاشت انواع درختان ایجاد شده است و تلاش می شود ۱۰۰ هکتار دیگر نیز به محدوده آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز مرحله اول تفرجگاه آرپادره سی در یک دهه گذشته ایجاد شده است، اظهار کرد: لازم است زیرساخت هایی مانند روشنایی و نصب دکل های برق و دستگاه های ورزشی، کف سازی پیاده راه، آبگیری سپتیک ها (یک محفظه زیر زمینی است که از بتن، فایبرگلاس یا پلی‌ اتیلن ساخته می شود) در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تبریز گفت: تفرجگاه آرپا دره سی دارای ظرفیت اجرای برنامه های ورزشی ، تفریحی و گردشگری و برگزاری همایش های پیاده روی ۱۰ هزار نفری است .

شهردار منطقه ۵ تبریز نیز در این بازدید گفت: ۳۷ هزار و ۴۳۰ اصله درخت در سایت یک و ۳۴ هزار و ۶۲۰ اصله درخت در سایت ۲ پارک آرپا دره سی کاشته شده است.

اکبر پورخردمند، افزود: درختان کاشته شده شامل گونه های مختلف مانند اقاقیا، بادام، زردآلو، آلبالو و سرو خمره ای است و فضای فاز یک پارک آرپا دره سی محلی برای آرامش شهروندان است و با هماهنگی هیات های ورزشی، فضای دیگر این پارک نیز برای ورزش هایی مانند اسب سواری، موتور کراس و دوچرخه کوهستان با هدف تخلیه هیجانات جوانان اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.

سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمام فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.

سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.

نظر شما