شناسهٔ خبر: 67066464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتار پارک در شرق تبریز

شهردار تبریز از اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری پارک آرپا دره‌سی تا پانزدهم آبان سال جاری در شرق تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در بازدید از این مجموعه گردشگری اظهار کرد: پارک آرپا دره سی در دو فاز یک و دو مجموعاً به مساحت ۴۰۰ هکتار با انواع درختان زیر کاشت رفته و به دنبال آن هستیم تا ۱۵ آبان ماه نیز ۱۰۰ هکتار دیگر به محدوده آن اضافه کنیم.

وی با اشاره به ایجاد فضاهای سبز در فاز یک تفرجگاه آرپا دره‌سی طی یک دهه گذشته، افزود: لازم است زیرساخت‌هایی چون روشنایی دکل‌های برق، نصب ست‌های ورزشی، کف‌سازی پیاده‌راه و آبگیری سپتیک ها در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت برنامه‌های ورزشی در تفرجگاه آرپا دره سی، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی ۱۰ هزار نفری گامی مهم در راستای آشنایی مردم و شهروندان با این مجموعه است.

هوشیار توسعه سرانه فضای سبز را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ اعلام و اضافه کرد: سال گذشته با همت همکاران شهرداری تبریز ۱۲۰ هکتار فضای سبز شهری افزوده شده است.

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ تبریز نیز در این بازدید تاکید کرد: ۳۷ هزار و ۴۳۰ درخت در سایت یک و ۳۴ هزار و ۶۲۰ درخت نیز در سایت دو پارک آرپا دره سی کاشت شده است و درختان کاشته شده را گونه‌های مختلفی همچون اقاقیا، بادام، زرد آلو، آلبالو و سرو خمره‌ای تشکیل می‌دهد.

وی فضای فاز یکم پارک آرپا دره سی را محلی برای تسلی و آرامش شهروندان دانست و افزود: با هماهنگی هیئت‌های ورزشی، فضای دیگر این پارک نیز برای ورزش‌هایی همچون اسب‌سواری، موتور کراس و دوچرخه کوهستان با هدف تخلیه هیجانات جوانان اختصاص پیدا می‌کند.

نظر شما