شناسهٔ خبر: 67062287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش طالبان به تصمیم اخراج مهاجران افغان از آلمان

تهران– ایرنا- وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه ای نسبت به تصمیم برلین برای اخراج اتباع افغانستان واکنش نشان داد و برای حل مساله از «مجاری دیپلماتیک» ابراز امیدواری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با قرار دادن تصویر متن این بیانیه در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» به تصمیم مقامات آلمان در مورد اخراج اتباع افغانستان از جمهوری فدرال آلمان پاسخ داد.

در این بیانیه آمده است که حکومت سرپرست افغاستان، تصمیم اخراج اتباع افغان از آلمان را تحت نظر داشته و امیدوار است که هر دو کشور بتوانند این مساله را از طریق مجاری دیپلماتیک برای حفظ حقوق شهروندان مدیریت کنند به گونه‌ای که اتباع افغانستان به این بهانه با سرنوشت نامعلومی مواجه نشده و یا بر خلاف تمام کنوانسیون‌های تعیین شده، به کشور ثالثی تحویل داده نشوند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: کابل از مقامات آلمانی می خواهد که این موضوع را از طریق تعاملات عادی کنسولی و سازوکار مناسب بر اساس توافق دوجانبه مورد رسیدگی قرار داده و حل کنند.

واکنش طالبان به تصمیم اخراج مهاجران افغان از آلمان

به گزارش ایرنا، نانسی فایزر وزیر کشور آلمان طی روزهای اخیر در پی کشته شدن یک مامور پلیس در حمله یک پناهجوی افغان با چاقو، اتخاذ رویکردهای سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجران را خواستار شد. وی همچنین اعلام کرد مهاجرانی که تهدیدی برای امنیت آلمان به شمار می‌روند به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان نیز در نخستین واکنش به اظهارات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد احتمال اخراج افغان‌هایی که «جدی‌ترین» جرائم را مرتکب شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که افغان ها خلاف کنوانسیون‌های پذیرفته شده بین‌المللی به کشور سوم فرستاده نشوند.

نظر شما