شناسهٔ خبر: 67328272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اذعان اولمرت به درماندگی اسرائیل مقابل حزب‌الله و فلسطینی‌ها

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اذعان به اشتباه محاسباتی این رژیم درباره قدرت و اراده فلسطینی‌ها، تاکید کرد اسرائیل حمایت جهان را از دست داده و باید به جنگ غزه پایان دهد و از گسترش جنگ با لبنان خودداری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه انتقادات محافل و مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی از عملکرد فاجعه بار کابینه و ارتش این رژیم در جنگ غزه، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر طی سخنانی اعلام کرد: ما فکر می‌کردیم همه چیز بر وفق مراد است. ما از مدیریت مسئله فلسطین مطمئن بودیم و تصور می‌کردیم نیازی به حل و فصل این مسئله نداریم.

اولمرت افزود: ما فلسطینی‌ها را دست کم گرفته بودیم و فکر می‌کردیم آنها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و ما بسیار باهوش‌تر و قوی‌تر هستیم؛ اما در نهایت این فلسطینی‌ها بودند که به ما حمله کردند.

وی با تاکید بر لزوم پایان دادن به جنگ فرسایشی در نوار غزه گفت: باید به توافقی برسیم که همه ربوده شدگان (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را بازگرداند و با ورود یک نیروی بین المللی به نوار غزه برای جلوگیری از بازگشت حکومت حماس، به جنگ پایان دهیم.

ایهود اولمرت که تجربه تلخ شکست مقابل حزب‌الله را دارد، درباره تحولات جبهه شمالی فلسطین اشغالی و احتمال گسترش جنگ در این جبهه تاکید کرد: باید با دولت لبنان به توافقی رسید که به موجب آن حزب الله به پشت رودخانه لیتانی عقب نشینی کند. در چهارچوب این توافق با لبنان همچنین می‌توانیم بسیاری از مناقشات مرزی با لبنان از جمله مسئله مزارع شبعا را حل کنیم.

این مقام اسبق رژیم اشغالگر از طرحی که توسط «اوری ساگی» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها برای توافق با لبنان ارائه شده خبر داده و تاکید کرد: اسرائیلی‌ها دیگر به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند و در سایه این کابینه نمی‌توان آوارگان را به شهرک‌های شمالی برگرداند.

وی در ادامه به انزوای جهانی رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: کابینه نتانیاهو حمایت جهان را از دست داده است. در ابتدا همه جهان از پاسخ ما به حمله حماس حمایت کردند، اما بعد از ویرانی‌های شدید در غزه این حمایت از بین رفت.

امروز همچنین «ایهود باراک» دیگر نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد که رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود در نوار غزه ناکام مانده و در این جنگ شکست خورده است و تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه، توقف جنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما