شناسهٔ خبر: 67058208 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کمک گرفتن استرالیا از آمریکا و کره‌جنوبی برای ساخت سلاحی مرگبار!

نورثروپ گرومن، غول صنایع دفاعی آمریکا، اعلام کرده است که طی همکاری با شرکت صنایع دفاعی هانوا استرالیا، خودروهای جنگی این شرکت را که با نام Redback عرضه می‌شوند به اسلحه Mk۴۴S مجهز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همکاری ایالات متحده آمریکا و استرالیا بر سر فاز ۳ برنامه LAND ۴۰۰ است که هدف آن ارتقای قابلیت‌های دفاعی استرالیا است؛ این قرارداد شامل تولید ۱۲۹ اسلحه Mk۴۴S است که تحویل اولیه آن در سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

اسلحه‌های Mk۴۴S گونه‌ای از مسلسل‌های ۳۰ میلی متری هستند که توسط شرکت نورثروپ گرومن ساخته می‌شوند. گفتنی است که تعداد ۲۰ هزار دستگاه از این سلاح در ۶۵ کشور ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این اسلحه بر روی سکوهای رزمی مختلف زمینی، هوایی و دریایی قابلیت استقرار دارد.

سلاح اختصاصی آمریکا برای خودروهای جنگی استرالیا/ عکس

انواع مهمات مجاورتی، انفجاری چند منظوره و گلوله‌های زرهی توسط نورثروپ گرومن برای این سلاح زنجیری توسعه داده شده است؛ این تنوع در مهمات به خدمه اجازه می‌دهد تا با انتخاب مهمات بهینه برای موقعیت، طیف وسیعی از تهدیدات زمینی و هوایی را برطرف کنند.

باید گفت که گنجاندن Mk۴۴S بر روی خودروهای جنگی پیاده نظام Redback، توانایی‌های عملیاتی ارتش استرالیا را بیشتر خواهد کرد.

منبع: defence-blog.com

۲۲۷۲۲۷

نظر شما