شناسهٔ خبر: 67056748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

هشدار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با شیوع تب دانگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع تب دانگی در استان‌های همجوار نظیر فارس خبر داد و از مردم خواست مراقب شیوع این بیماری باشند.

صاحب‌خبر -

سعید جاودان‌سیرت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص وضعیت نگران کننده بیماری تب دانگی در استان‌های همجوار، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که در صورت بروز علائمی همانند تب شدید، سردرد، درد مفاصل، اُفت فشار خون، خونریزی‌های زیر پوستی، لکه‌های پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه‌ها سریعاً به پزشک مراجعه نمایند.

وی افزود: تب دانگی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه آئدس که در فاضلاب‌های رها شده، محل دپو زباله، مناطق مرطوب، محل‌هایی که لاستیک‌های فرسوده رها شده‌اند، تخمک‌گذاری و تکثیر گردیده و به‌وسیله نیش پشه آئدس وارد بدن انسان می‌شود و ظرف مدت یک هفته علائم آن بروز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از دو مورد فوتی در استان فارس به علت ابتلاء به تب دانگی خبر داد و از مردم خواست در صورت داشتن علائم یاد شده خصوصاً بعد از مسافرت به استان‌های همجوار به پزشک مراجعه نمایند.

وی در رابطه با درمان این بیماری با تاکید بر اینکه درمان این بیماری همانند سایر بیماری‌های ویروسی حمایتی است، راه انتقال این بیماری را صرفاً نیش پشه آئدس دانست و تصریح کرد: این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود.

جاودان‌سیرت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی در استان مشاهده نشده و آموزش‌های لازم به پرسنل حوزه سلامت در رابطه با چگونگی برخورد با موارد احتمالی داده شده‌است.

وی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلاء به این بیماری را رعایت بهداشت محیط عنوان کرد و افزود: مردم خواست در رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط بیش از پیش کوشا باشند.

نظر شما