شناسهٔ خبر: 67060121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج در خصوص بیماری«تب دانگی»

عیسی فتحی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت نگران‌کننده بیماری تب دانگی در استان‌های همجوار، هشدار داد و تاکید کرد: از مردم استان می‌خواهیم که در صورت بروز علایمی همانند تب شدید، سردرد، درد مفاصل، افت فشار خون، خونریزی‌های زیرپوستی، لکه‌های پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه‌ها، سریعا به پزشک مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

سعید جاودان‌سیرت در جمع خبرنگاران افزود: تب دانگی یک بیماری ویروسی است که از طریق پشه آئدس که در فاضلاب‌های رها شده، محل دپوی زباله، مناطق مرطوب، محل‌هایی که لاستیک‌های فرسوده رها شده‌اند، تخمک‌گذاری کرده و تکثیر می‌شود و به‌وسیله نیش پشه آئدس وارد بدن انسان می‌شود و ظرف مدت یک هفته علایم آن بروز می‌کند.

وی از دو مورد فوتی در استان فارس به علت ابتلا به تب دانگی خبر داد و از مردم خواست در صورت داشتن علایم یادشده به‌خصوص بعد از مسافرت به استان‌های همجوار، به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با درمان این بیماری با تاکید بر این‌که درمان این بیماری همانند سایر بیماری‌های ویروسی حمایتی است، راه انتقال این بیماری را صرفا نیش پشه آئدس دانست و خاطرنشان کرد: این بیماری  از طریق تنفسی منتقل نمی‌شود.

جاودان‌سیرت تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موردی در استان مشاهده نشده و آموزش‌های لازم به پرسنل حوزه سلامت در رابطه با چگونگی برخورد با موارد احتمالی داده شده است.

به گزارش ایسنا، وی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری را، رعایت بهداشت محیط عنوان کرد و از مردم خواست نسبت به رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام

نظر شما